یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

الزامی بودن شرکت دانش آموزان البرز در آزمون‌های مشاوره‌ای

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز، گفت: شرکت دانش آموزان در آزمون‌های مشاوره‌ای مدارس استان در بستر شبکه شاد الزامی است.

الزامی بودن شرکت دانش آموزان البرز در آزمون‌های مشاوره‌ایبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، «علی رحمانی» گفت: دانش آموزان دوره اول متوسطه در این آزمون در سه عنوان سلامت روان، رغبت و استعداد تحصیلی به صورت سوال‌های چند گزینه‌ای شرکت می‌کنند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز: در این آزمون مشاوران مدارس متوسطه، دانش آموزان را مورد سنجش قرار می‌دهند تا با استفاده از نتایج حاصل از آن بتوانند مسیر درستی برای هدایت دانش آموزان ترسیم کنند.

او اضافه کرد: تصمیم درست برای انتخاب رشته تحصیلی یکی از دغدغه‌های دانش آموزان و خانواده آن‌ها است که در برخی موارد هزینه سنگین مادی و معنوی را بویژه در کنکور بدنبال دارد.

رحمانی افزود: انتخاب رشته‌ای که متناسب با توانایی، علاقه و امکانات فرد و جامعه صورت گیرد تا حدود زیادی می‌تواند رضایت شغلی و سلامت روان فرد را در آینده تضمین کند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: به کار گیری ابزار و آزمون‌های مختلف جهت شناسایی استعداد‌ها و رغبت دانش آموزان در مسیر هدایت تحصیلی صحیح اجتناب ناپذیر است که این با انجام آزمون‌های نوین مشاوره‌ای توسط مشاوران مدارس امکان پذیر شده است.

او گفت: دانش آموزان دوره اول متوسطه به ویژه پایه نهم مدارس این استان باید به آزمون‌های مشاوره‌ای انتخاب رشته مجازی توجه کنند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه نباید نسبت به انتخاب رشته تحصیلی بی تفاوت باشند، افزود: انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم باید با حوصله، دقت و صبر انجام شود.

او ادامه داد: ۳۳ هزار و ۶۳۹ دانش آموز پایه نهم دوره اول متوسطه این استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ رشته‌های انسانی، تجربی، ریاضی و فنی حرفه‌ای را انتخاب رشته می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه هدایت تحصیلی راهی برای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته‌های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند، افزود: ۵۳۷ مشاور در مدارس استان البرز مسئولیت انتخاب رشته دانش آموزان را عهده دار هستند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان پایه نهم و اولیا با فرآیند هدایت تحصیلی، وبینار‌های هدایت تحصیلی به صورت مستمر در بستر شبکه شاد از سوی مرکز مشاوره روانشناختی رازی برگزار می‌شود.

او افزود: مرکز مشاوره رازی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز واقع در چهار راه طالقانی ابتدای بلوار ماهان در زمینه انتخاب رشته، نتخاب مسیر زندگی آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم درانتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی است و والدین و دانش آموزان می‌توانند با شماره‌های ۰۲۶۳۴۴۲۹۰۹۸ و ۰۲۶۳۴۴۲۹۰۹۹ تماس بگیرند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرزاز شناسایی استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی شخصیتی دانش آموزان به عنوان اهداف هدایت تحصیلی نام برد و تاکید کرد: انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی منجر به مسیر آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …