جمعه , 14 اردیبهشت 1403

فرمانده سپاه البرز: عملیات کاشت ۴۱ هزار درخت مثمر در گذرگاه شمالی کلانشهر کرج به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا  عصر امروز در آئین افتتاح پروژه درختکاری 150 هکتار از اراضی شمالی لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع)، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)  اظهار داشت: احساس خوبی است زمانی که نام مبارک امام حسین (ع) بر لب جاری و از سالروز ولادت ایشان به عنوان روز پاسدار یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه افتخار ما خادمی در لباس سبز پاسداری و خدمتگزاری به مردم، نظام و انقلابی است که ان شاالله زمینه ساز ظهور ولایت عظما خواهد شد، افزود : هر جا که یادی از سبزه، گل، درخت و منابع طبیعی می‌شود، ناخودآگاه احساس خوشایند و خوبی به انسان دست می‌دهد.  

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: قریب به 15 ماه کار عملیاتی و جهادی همکاران بنده در سپاه، بسیجیان، مسئولین و مدیران کل استان، سبب شد این وسعت 150 هکتاری با کاشت بیش از 41 هزار اصله درخت مثمر در گذرگاه شمالی کلانشهر کرج، به یک مکان تنفسی برای تصفیه هوای آلوده شهر تبدیل شود.

سردار حیدرنیا عنوان کرد : این فضای سبزی هم روح و روان انسان را تازه کرده و هم تنفس ما را سهل و دیدگان بصری ما را خوشایند می کند .

وی با اشاره به اینکه  نیروهای مخلص سپاه و بسیج به عنوان خادمان همه مردم، در هر جا که  احساس کنند این نظام، انقلاب و مردم ب خدمات آن ها نیاز دارند گفت: در همه ادیان و به خصوص دین مبین اسلام، درخت و درختکاری و فضای سبز از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و بزرگان دین ما و ائمه اطهار (ع) توصیه‌های بسیاری در رابطه با درختکاری، پرورش گل و گیاه و گسترش فضای سبز دارند.

سردار حیدرنیا افزود: اواخر سال 1398 پروژه ای مبنی بر درختکاری اراضی شمالی پادگان لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) و کمربند سبز شمالی شهر کرج به همت سپاه و بسیج و شهرداری کرج آغاز شد و پس از گذشت دو سال اتفاقات خوبی در این منطقه رقم خورد که از جمله آن‌ها می توان به درختکاری بیش از 150 هکتار از این منطقه با کاشت بیش از 40 هزار اصله درخت مثمر و در نظر گرفتن 4 هزار و 100 مترمربع خطوط انتقال آب برای آبیاری درختان اشاره کرد.

وی از زیرسازی و اجرای یک شبکه توزیع آب خام به وسعت 150 هکتار برای این درختان و تعبیه یک مخزن یک هزار متر مکعبی برای آبیاری خبر داد و بیان کرد: سه حلقه چاه عمیق با دبی آب مناسب نیز در این منطقه احیا و در منطقه ماهی سرا خط انتقال آبی با دبی آب 32 لیتر بر ثانیه برای آبیاری این درختان در نظر گرفته شد و این منطقه در سال آینده تبدیل به جنگل انبوهی می شود که همه مردم از برکات این فضای سبز بهره مند خواهند شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: این فضای سبز، فیلتری برای تصفیه آلودگی های کلانشهر کرج است و موجب تلطیف فضا و هوای استان و علاوه بر این، سبب  جلوگیری از زمین خواری و کوه خواری توسط افراد سودجو و منفعت طلب خواهد شد. 

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …