پنجشنبه , 30 فروردین 1403

سلامت دانش آموزان در اولویت بازگشایی مدارس البرز قرارگیرد

محسن محمدی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا ضمن تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان از همه چیز مهم تراست،اظهارداشت: مدرسه خانه دوم دانش آموزان است که ۱۸ ماه است به دلیل وضعیت کرونا دانش آموزان امکان حضور در این خانه مهم و تاثیرگذار درجامعه را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان ، معلمان و کادر مدارس ۱۸ ماه است که با کرونا همانند سایر مردم جامعه زندگی می کنند و درگیرآن هستند.

وی بیان داشت: براساس نظر سرپرست وزارت آموزش و پرورش ۲ ماهه اول سال مدارس به صورت غیر حضوری است تا بسترآموزش حضوری در کشور فراهم آید.

محمدی با بیان اینکه تمام زیرساخت های لازم باید برای حضور دانش آموزان در مدارس بوجود آید، اضافه کرد: تمام معلمان و کادر مدارس باید واکسیناسیون شوند در حالی که تا کنون فقط ۷۵ درصد واکسینه شده اند و ۲۵ درصد دیگر باقی مانده است.

وی تصریح کرد: جای این سوال نیز وجود دارد که آیا همه مدارس دولتی و غیر دولتی با توجه به تراکم بالای دانش آموزی زیرساخت های لازم بهداشتی در کلاس ها و سایر فضاهای مدرسه دایر است.

وی با اشاره به اینکه اولیا نگران سلامتی دانش آموزان هستند، افزود: حتی اگر دانش آموزان پایه هشتم به بالا واکسن زده شوند باید حضورشان به صورت ترکیبی با شیفت بندی ۵۰ ، ۵۰ در هفته باشد تا از خدمات آموزشی بهره لازم را ببرند.

نماینده اولیا در انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: سرویس دانش آموزان نیز با مشکلاتی مواجه است زیرا درجلسه ای که در این زمینه برگزارشد، مقرر گردید که هزینه سرویس مدارس ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش یابد در حالی که در این وضعیت اقتصادی باید ببینیم خانواده ها توان پرداخت این هزینه را در صورتی که مدارس حضوری شوند دارند یا خیر؟

وی ازدیگر مشکلات مدارس را برای حضوری شدن در بخش لباس فرم دانش آموزان ذکر کرد و یادآورشد: دوخت لباس فرم دانش آموزان نیاز به برنامه ریزی برای انجام کار دارد.

محمدی تاکید کرد: مخالف بازگشایی مدارس به دلیل آماده نبودن زیرساخت های لازم هستم و مخالفت خود را به نمایندگی از اولیا دانش آموزان در جلسه های مختلفی که در استان برگزار شده،اعلام کرده ام.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …