پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

باید ها و نبایدهای روز طبیعت

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: با توجه به پیش رو بودن روز طبیعت، شهروندان باید به چند نکته در خصوص اصول حفاظت و مراقبت از طبیعت توجه داشته باشند.

سیزده به در طبیعت را بیشتر درک کنیمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فرضی گفت: مردم استان در تفرج‌های روز طبیعت، علاوه بر توجه به محدودیت‌های بهداشتی مقابله با کرونا، به استفاده صحیح و مراقبت از طبیعت توجه لازم و کافی داشته باشند و در حد امکان غذا‌های آماده که نیاز به روشن کردن آتش در طبیعت ندارد همراه داشته باشند و از اتراق در نزدیکی درختان و پوشش گیاهی بپرهیزند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: تیم‌های گشت منابع طبیعی استان از پایان سال ۱۴۰۰ با توجه به آغاز ایام تعطیلات، مشغول خدمت رسانی به دوستداران طبیعت و همچنین گشت و پایش دقیق اراضی ملی هستند.

فرضی افزود: اگر افرادی ناچار به افروختن آتش هستند، از زغال آماده استفاده کنند و به شاخه و برگ درختان آسیب نزنند.

او گفت: شهروندان در صورت استفاده از سیگار در مسیر طبیعت، از رها کردن ته سیگار در طبیعت خودداری کنند، زیرا موجب آتش سوزی پوشش گیاهی می‌شود که خاموش کردن آن کاری دشوار است.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز: طبیعت‌گردان در صورت امکان وسایل مهار آتش همراه داشته باشند و در صورت مواجهه با آتشی که خاموش کردن آن در توانشان نیست، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ به عوامل یگان حفاظت مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری البرز اطلاع‌رسانی کنند.

او افزود: شهروندان در صورت استفاده از آتش در طبیعت، در پایان کار، آن را با آب و خاک خاموش و از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.

فرضی ادامه داد: اگر اشخاصی آتش را روشن بگذارند و منجر به آتش سوزی شوند، بنابر قانون پیگیری و مجازات خواهند شد.

او گفت: مردم استان نسبت به گذشته آشنایی بیشتری با مراقبت از طبیعت دارند و شواهد موجود بخصوص کاهش آمار تصرفات و آسیب رساندن به طبیعت در قالب قاچاق چوب و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی ملی، نشان از همراهی مردم استان با منابع طبیعی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …