جمعه , 7 اردیبهشت 1403

میزان بارش های البرز به شاخص بلندمدت نزدیک شد

آرش بهاروند احمدی به خبرنگار ایرنا گفت : سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱ میلی متر بارندگی داشتیم که امسال ۱۴ میلی متر بیشتر شده است ضمن آنکه شاخص بارندگی درازمدت استان در این بازه زمانی ۳۶ میلی متر است.

وی بیان داشت: با فعال شدن سامانه بارشی از ظهر دیروز پنجنشبه تا ظهر امروز جمعه ، به طور میانگین ۱۹ میلی متر بارندگی در استان البرز شاهد بوده ایم.

وی اظهار داشت: شهر گلسار از توابع شهرستان ساوجبلاغ در این مدت با ۴۶ میلی متر بارندگی ، بیشترین حجم بارش را در استان البرز به خود اختصاص داده که با آبگرفتگی معابر این شهر همراه شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت : طی دیروز تا ظهر امروز شهرستان کرج ۲۰ میلی متر بارندگی داشته و بارش ها در سایر مناطق استان در وضعیت مطلوبی قرار داشته است.

بهاروند احمدی افزود: اکنون به لحاظ مخاطرات بارشی، استان البرز در سطح  هشدار نارنجی بوده که این وضعیت تا  شامگاه فردا شنبه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان داشت: سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان البرز فعال است که شدت بارش ها به صورت برف و باران  طی امروز و فردا شنبه خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون میانگین حداکثر دمای هوای استان البرز حدود پنج درجه بالای صفر است که از روز دوشنبه هفته آینده دمای البرز تا ۱۰ درجه زیر صفر کاهش می یابد.

سامانه بارشی  که از دیروز پنجشنبه در استان البرز فعال شده موجب خوشحالی  مردم به ویژه کشاورزان و باغداران این استان شده  هر چند که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی معابر شده است.

 طبق گزارش هواشناسی این سامانه بارشی روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه از استان البرز خارج می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …