جمعه , 7 اردیبهشت 1403

نمایش خلاقیت‌های هنرمندان صنایع دستی در کرج

همزمان با هفته صنایع دستی، خالقان آثارهنری و صنایع دستی سه استان البرز، لرستان و مازندران نمایشگاه با شکوهی از آثار هنری در کرج برپا کردند.

نمایش خلاقیت‌های هنرمندان صنایع دستی در کرجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، ۵۰ هنرمند صنایع دستی این استان‌ها با حضور در سرای فرهنگ وهنر واقع در مجموعه فرهنگی تجاری مهرادمال منطقه عظیمیه کرج دور هم جمع شده و جلوه‌های زیبای هنری را به نمایش گذاشتند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مسوول برگزاری این نمایشگاه گفت: ۳۷ غرفه سرای فرهنگ وهنر عظیمیه کرج به آثار هنرمندان چیره دست البرزی، مازندرانی و لرستانی اختصاص یافته تا با هنرنمایی معرف گوشه‌ای از ذوق و قریحه ایرانی باشند.
دکتر رحیم خستو ادامه داد: در این نمایشگاه تعدادی از هنرمندان شاخص کشور در زمینه خاتم کاری، حکاکی، ظروف کاربردی، ترمیم فرش و جاجیم، قلم زنی مس، ورشو، مجسمه سازی، آبگینه، سفالگری و سایر رشته‌ها آثار هنری را به نمایش گذاشته اند که با استقبال مردم همراه شده است.

نمایش خلاقیت‌های هنرمندان صنایع دستی در کرج

خستو، برقراری ارتباط مستقیم بین استادان و خالقان اثر‌های هنری صنایع دستی با مردم و معرفی بیشتر هنر اصیل ایرانی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
مسوول برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه صنایع دستی سرای فرهنگ وهنر عظیمیه کرج تا ۳۰ خردادماه جاری میزبان بازدید کنندگان است و در صورت استقبال بیشتر مردم تمدید خواهد شد.
او افزود: زمان بازدید از این نمایشگاه همه روزه بین ساعت ۱۱ تا ۲۲ تعیین شده است.
خستو با بیان اینکه استان البرز یکی از مناطق مهم و تاثیر گذار کشور در عرصه تولید صنایع دستی است، گفت: بخش قابل توجهی از محصولات هنرمندان این استان به اروپا صادر می‌شود.
استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند ساماندهی شده در ۷۲ رشته صنایع دستی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …