جمعه , 10 فروردین 1403

اقدام شجاعانه سپاه پاسداران، دزدی دریایی آمریکا را نقش بر آب کرد

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج گفت: این اقدام عزیزان نیروی دریایی سپاه نشان داد که خارج از مرزها هم در مقابل با تهدیدهای دشمن علیه منافع ملی هشیار و بیدار هستند.

وی با اظهار این مطلب که خداوند دشمنان ما را از احمق ها قرار داده است افزود: به فضل پروردگار عالم، ذلت و خواری استکبار نزدیک است.

وی افزود: صحبت از  افول امریکا به معنای آن است که آمریکا دیگر قدرت ندارد  و در سراسر دنیا تحقیر شده  است. 
 وی با اشاره به پیش بینی اخیر شورای اطلاعات ملی امریکا در خصوص تنزل قدرت آمریکا گفت: این پیش بینی بیانگر آن است که در سال ۲۰۲۵ سلطه و سلطه گری های امریکا از بین خواهد رفت.

امام جمعه کرج با اشاره به اظهارات یکی از  اساتید مورخ دانشگاه در  امریکا (آلفرد مک کولد) افزود: او می گوید مرگ امریکا به عنوان ابر قدرت جهانی به مراتب  سریع تر از تصور مردم است و این مرگ تا سال ۲۰۲۵ کامل خواهد شد.

حسینی همدانی گفت: آمریکا  که با هدف مهار ایران اقدامات متعدد  از جمله تحریم های سخت نظامی را بر ایران تحمیل کرد تا به ما لطمه وارد کند، اما همین ایران امروز صادر کننده تجهیزات پیشرفته نظامی است.

وی با ذکر این مطلب که جبهه مقاومت امروز از پشتیبانی مستشاری ایران بهره مند است گفت: شکست سیاست های آمریکا در منطقه غرب آسیا و تضعیف این کشور در ابعاد مختلف فرهنگی سیاسی و اجتماعی به معنای افول و پایان قدرت آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: خروج ذلت بار از عراق و افغانستان و ضعف ارتش امریکا  از پایگاه هایش و آسیب پذیر بودن آن حکایت از نداشتن قدرت است.

وی با اشاره به مطالب اخیر روزنامه نیویورک تایمز گفت: در این نشریه نوشته شده که با نتیجه بررسی های ۲ حزب که در کنگره امریکا هستند،  نشان می دهد برتری نظامی جهانی این کشور  از دست رفته است.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه اروپا سعی دارد از یوغ آمریکا خارج شود و این موضوع نیز نوعی افول برای آمریکا است‌،گفت: آمریکا این روزها در بازی‌های رایانه ای و هالیوودی ابهت خود را نمایش می‌دهد، اما در عالم واقع در مواجهه با سربازان غیور نظام اسلامی نظامیانش به گریه می‌افتند.

وی تصریح کرد: اینکه نظامیان آمریکایی را مجبور کردند که در خلیج فارس با ما به زبان فارسی صحبت کنند نشان دهنده افول و نداشتن قدرت آنها است.

 امام جمعه کرج با اشاره به موضوع خودکشی نظامیان در ارتش آمریکا گفت: بر اساس آمار تعداد کسانی که طی ۵ و ۶ سال اخیر خودکشی کردند بیشتر از کشتگان جنگ در عراق و افغانستان بوده است.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که جبهه استکبار را بهم ریخت و ملت ها را بیدار کرده و با گفتمان، تمدنی را برای آینده جهان تعریف و استدلال دارد و قلب ها،  فطرت های پاک و  انسان های آزاد و ضد استکباری را به سمت خود  جذب کرده ، این موضوع نشان دهنده  نقش تعیین کننده ای  ایران در آینده است.

  حسینی همدانی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به نامگذاری ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی  گفت: اهمیت فرهنگ و نقش فرهنگ عمومی و سیاست های راهبردی دارای اهمیت فراوانی است به طوری که رهبر تاکید داشتند که اصلاح فرهنگ عمومی از همه کار مهمتر است .

وی اظهار داشت: همه کارهای فرهنگی که انجام می دهیم باید از من خطیب جمعه تا نویسنده، فیلم ساز، رسانه و … همه در مسیر اصلاح فرهنگ و تربیت عمومی قدم بردارند.

وی اضافه کرد:  وقتی می بینیم که دشمن عنود با ترفند به دنبال جایگزین کردن تفکرات خودش بر ذهن و  اعمال و روش زندگی ما به ویژه کودکان و نوجوانان است لذا باید آگاهانه کار خود را پیش ببریم.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه و اولویت متولیان فرهنگی باید حفظ، حراست و تربیت کودکان و نوجوانان باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص  کالاهای فرهنگی فاسد گفت: ایشان تاکید داشتند باید درباره این کالاهای فرهنگی فاسد که به راحتی در دسترس کودکان و نوجوانان قرار می گیرد کار جدی انجام داد.

وی تاکید کرد: کسانی که قصد فعالیت های فرهنگی دارند باید به کیفیت تولیدات خود مخصوصا برای کودکان و نوجوانان بیشتر اهمیت بدهند.

 امام جمعه ادامه داد: موضوع هایی که در اصلاح فرهنگ عمومی نقش دارد و باید روی آنها  بر اساس اولویت بندی کارهای متعدد پژوهشی و عملی صورت گیرد .

 وی با اشاره به پوشش اسلامی بانوان گفت: پوشش دارای کارکرد اجتماعی است و امنیت اجتماعی را تامین می کند و اگر با  فرهنگ عفاف و حجاب درست تبیین شود،  تاثیر مستقیم بر آرامش جامعه دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: کشورهای استکباری سعی دارند برای رسیدن به اهداف شان پوشش را موضوعی سیاسی جلوه دهند.

 حسینی همدانی تاکید کرد: عفت، حیا، غیرت و فضایل  انسانی، بر جایگاه انسانی و نقش کلیدی  بانوان در تعلیم خانواده و پاکی نسل تاثیر مستقیم  دارد.

وی اظهار داشت: دشمنان بر فرهنگ عمومی تمرکز کردند تا با به دست گرفتن فکر و اندیشه افراد، جامعه را  به سبک زندگی غربی سوق دهند.

وی با اشار به مسال ازدواج آسان و جمعیت گفت: در خصوص جمعیت مجلس اخیرا  مصوبه ای را  داشته که خوشبختانه به تایید هم رسیده است و امیدواریم با این دولت به نتیجه مطلوبی برسد.

وی تصریح کرد: در این چند سال گذشته جلسات  با مسوولان مربوطه با اشخاص در مورد مساله ازدواج آسان برگزار کردیم اما به نتیجه عملی نرسیدیم  چون آن اهتمام که باید دنبال  می شد صورت نگرفت و امیدواریم در این دوره به نتیجه برسد.

 نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه مردم  از شنیدن برخورد با مفاسد و اجرای صحیح قانون در فسادهای صورت گرفته خوشحال می‌شوند،  گفت: وقتی با فسادی مقابله و اموالِ بیت‌المال به یغما رفته به مردم بر می‌گردد این موضوع سبب خوشحالی است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مسوول باید با تمام توان و قاطعیت در مورد قصور و  هرگونه ترک فعل قانون برخورد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مصلی کرج چند سال است که در حال ساخت است‌، گفت: با یک مبلغ کمی می‌شد این مصلی  تکمیل شود،  چندین سال است که هنوز عملیات اجرایی برای این مصلی بر روی زمین مانده است.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط به فاصله چند ماه سازه بزرگی ساخته می‌شود، ادامه داد: سقف زدن مصلی کرج بعد از ۳ دوره شورای شهر هنوز تمام نشده است.

 امام جمعه با اشاره به اینکه با رانت متاسفانه جمعیت زیادی در شهرداری کرج  به کار گرفته شده اند گفت:  به عنوان مثال بنیاد شهید کشور با تمام پرسنل ۵ تا ۶ هزار نفر هستند و شهرداری کرج به تنهایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمیت دارد و اینها هر چه پول از مردم بگیرند با ماده ۱۰۰ و … باید خرج خودشان کنند و حقوق بدهند.

امام جمعه کرج با اشاره به عدم نظارت بر ساخت سازهای شهر کرج و عدم نظارت صحیح پلیس ساختمان بر ساخت و سازها و ارسال پروندها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ادامه داد: نباید از ابتدای اجازه ساخت و ساز داد و بعد از عدم توانایی پرداخت جریمه در این هوای سرد آب،  برق و  گاز منزل را قطع کرد.

نمایند ولی فقیه در استان البرز گفت: همانطور که  مقام معظم رهبری تاکید دارند در تکریم شهدا باید در استان کوشا باشیم و کسانی که در استان شاخص بودند را با ساختن تندیس و نمادی از انها تکریم صورت گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به دستگاههای اجرایی که پیمانکاری قرارداد منعقد می کنند گفت: متاسفانه برخی از این  پیمانکارها بر کارگران ظلم می کنند و حقوق آنها را نمی دهند و لازم است که دستگاههای اجرایی با آنها قرارداد خود را فسخ کنند و  ادامه کار ندهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …