یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

احزاب و رهبران یمن : اعدام‌ ۸۱ نفر در عربستان را قتل عام و واشنگتن را مسئول می دانیم

به گزارش ایرنا ، شبکه المیادین شنبه شب اعلام کرد  : احزاب، مقامات سیاسی و رهبران دینی یمن با بیان این که از مجموع افرادی که اعدام شده اند ۷ تن یمنی بوده اند، افزودند ما این جنایت را بشدت محکوم می کنیم.

عربستان سعودی روز شنبه ۸۱ تن را اعدام کردند که از این مجموع ۴۱ نفر از شیعیان قطیف بوده اند.

علی الدیلمی، سرپرست وزارت حقوق بشر در دولت صنعا در بیانیه ای به المیادین گفت: «عربستان سعودی از حوادث اوکراین برای اجرای اعدام های دسته جمعی سوء استفاده کرد».

وی توضیح داد: بی اعتنایی عربستان به جان مردم یمن برکسی پوشیده نیست و بازداشت شدگان یمنی در عربستان سعودی مهاجران غیرقانونی هستند شکنجه و در غیاب وکیل مدافع دادگاه و احکام سنگینی علیه آن ها صاد می شود.

ضیف الله الشامی، وزیر اطلاعات دولت صنعا نیز پیشتر  گفت: جنایت رژیم آل سعود و کشتار ۸۱ شهروند از جمله ۴۱ شهروند قطیف و ۷ یمنی جنایت بزرگی است. بشریت.” وی خاطرنشان کرد: این جنایات تنها با اراده و دستور آمریکایی ها انجام می شود و این امر دموکراسی کاذب آن را برملا می کند و همه می دانند که بن سلمان حتی بدون چراغ سبز آمریکا به یک سفر تفریحی هم نمی رود.

کمیته امور اسرا در صنعا نیز با بیان این که اعدام اسرای جنگی ناقض همه قوانین و منشورها بین المللی و حقوق بشری است، افزود: اعدام حکیم البطنی و حیدر الباطنی دو اسیر رژیم سعودی عواقب ناگواری را به همراه دارد و  قابل تحمل نیست.
انجمن علمای یمن نیز جنایت رژیم سعودی در اعدام ۸۱ نفر از مردم بیگناه از جمله دو زندانی یمنی را محکوم  و اعلام کرد اعدام ۸۱ مسلمان بی گناه خلاف شرع و احکام عادلانه قضایی است. ژ

این انجمن خاطرنشان کرد که “جنایت اعدام دسته جمعی به دلایل و توجیهات سیاسی و فرقه ای صورت گرفته است.

مخالفان دولت عربستان بیانیه‌ای درباره اعدام ۴۱ جوان جنبش اعتراضی مسالمت‌آمیز در الاحساء و قطیف توسط مقامات سعودی صادر و اعلام کردند ، قتل عام شهروندان بی گناه از سوی رژیم سعودی شاهدی روشن بر توخالی و دروغین بودن تمامی ادعاهای این رژیم در خصوص اجرای اصلاحات در این کشور است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …