یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

۴۲۱ دانش آموز البرز متقاضی جهش تحصیلی شدند

عباس کشاورز روز شنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از جهش تحصیلی رعایت عدالت آموزشی و لحاظ کردن تفاوت ‌های فردی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید آگاه باشند که جهش تحصیلی صرفا برای دانش ‌آموزانی است که از لحاظ بهره هوشی خیلی بالاتر از همکلاسیان خود بوده و سطح دروس برایشان راضی کننده نیست، خاطرنشان کرد: جهش تحصیلی برای بسیاری از دانش آموزان مناسب نبوده و ممکن است باعث فشار روانی و اضطراب در آنان شده و انتظارات بیش از توانایی کودک در والدین و اطرافیان ایجاد کند.

وی بیان داشت: زمان انجام ارزیابی های مربوط به جهش تحصیلی غیرقابل تمدید است.

کشاورز تصریح کرد: جهش تحصیلی یا به اصطلاح عامیانه جهشی خواندن، روشی برای کوتاه کردن زمان تحصیل با گذراندن ۲ یا چند پایه تحصیلی در یک سال است، به این صورت که دانش آموزانی که متقاضی جهش تحصیلی هستند می توانند با شرکت و قبولی در ۲ مرحله آزمون که شامل ارزیابی ذهنی، تحصیلی و داشتن شرایط لازم می شود از یک پایه به پایه دیگر جهش کنند.

وی یادآورشد: همراه داشتن اصل شناسنامه دانش آموز، کارنامه، معرفی نامه عکس‌دار و ممهور به مهر مدرسه جهت ارزیابی و رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

رییس اداره آموزش و پرورش البرز ادامه داد: از تعداد ۴۲۱ نفر از دانش آموزان مدارس عادی استان که در سال ۱۴۰۰ متقاضی جهش سنجش بوده اند تاکنون ۲۶۷ نفر مورد ارزیابی قرار گرفته اند و این روند تا ۱۰ شهریور ادامه دارد.

وی افزود: هزینه تست هوش جهش تحصیلی ،  ۱۵۰ هزار تومان است و دانش آموزی که در تست هوش جهش تحصیلی پذیرفته می شود، شهریور ماه باید در مدرسه امتحان دهد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …