شنبه , 22 اردیبهشت 1403

ظرفیت واکسیناسیون روزانه یک هزارو ۶۰۰ دزواکسن کرونادرمراکزتجمیعی البرز

سردار علیرضا حیدرنیا روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون شهید مهدی عسکری در حوزه مقاومت شهید کیانپور ناحیه امام سجاد (ع)  واقع در منطقه غرب کرج در جمع خبرنگاران افزود: راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون توسط سپاه و بسیج از تجمع افراد در دیگر مراکز که توسط دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده، جلوگیری می کند و روند واکسیناسیون را تسریع می بخشد.

وی در بازدید از مرکز شهید مهدی عسکری از روند واکسیناسیون و نبود ازدحام و تراکم جمعیت ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: این مرکز از حدود سه ماه پیش برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان استان برای واکسیناسیون راه اندازی و وارد عرصه شده است.

وی با بیان اینکه تا یکی دو روز آینده یک مرکز تجمیعی دیگر با عنوان «شهید بحیرایی» در غرب کرج راه اندازی می شود، گفت: هر چه به سن واکسیناسیون افراد جوانتر نزدیک شویم تعداد افرادی که بایستی واکسینه شوند، بیشتر می شود که در نتیجه امکان ازدحام و مراجعه افراد به مراکز مورد نظر بیشتر خواهد شد که راه اندازی این مراکز در جلوگیری از ازدحام و تسریع واکسیناسیون کمک می کند.

حیدرنیا افزود: هم اکنون در پیک پنجم شیوع کرونا هستیم که با دستور فرمانده کل سپاه فاز سوم طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» نیز آغاز شد که در این فاز علاوه بر اقدامات نظارتی، حمایتی و مراقبتی که توسط پایگاه های بسیج اجرا می شد، طرح کمک به واکسیناسیون حداکثری و کمک به کادر درمان در امر واکسیناسیون نیز افزوده شده است.

وی اظهار داشت: در اقدامات نظارتی،‌حمایتی و مراقبتی پایگاه های بسیج، بیش از یک هزار پایگاه بسیج استان به پایگاه های سلامت تبدیل شده اند به طوریکه بسیجیان و جهادگران مشمول این طرح بیماران کرونایی و یا ناقلان را شناسایی و با اقدامات اغنایی آن ها را تشویق به ماندن در منزل و گذراندن دوران قرنطینه در منازلشان می کنند.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: بسیجیان و جهادگران پس از شناسایی بیماران، تهیه دارو و لوازم مورد نیاز آن ها را متقبل شده و در قالب تیم های موتوری و خودرویی اقلام مورد نیاز را تهیه و در اختیارشان قرار می دهند ضمن اینکه طرح کمک های مومنانه نیز به این سو هدایت می شود.

وی افزود: به مجموعه بهداشتی و درمانی استان اعلام کرده ایم که سپاه و بسیج هر آنچه در توان داشته باشد و هر آنچه که آن ها نیاز داشته باشند از قبیل تجهیزات،‌امکانات و نیروی انسانی برای شکست پیک پنجم کرونا و نزولی شدن شیب این بیماری در اختیار آن ها قرار می دهد.

حیدرنیا یادآور شد که تا پیش از هفته گذشته ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان البرز راه اندازی شد که هفته گذشته هشت مرکز به آن افزوده و هفته جاری نیز ۶ مرکز دیگر به آن اضافه می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …