شنبه , 15 اردیبهشت 1403

الزامی شدن محتوای آموزشی تائید شده در مهد‌های کودک البرز

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: استفاده از محتوای آموزشی مورد تایید سازمان ملی تعلیم و تربیت در مهد‌های کودک استان الزامی است.

الزامی شدن محتوای آموزشی تائید شده در مهد‌های کودک البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سالار قاسمی با اشاره به اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، افزود: باید مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی استان تابع قوانین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: تا کنون سه نشست برای توسعه همکاری کارگروه انتقال مهد‌های کودک‌ در آموزش و پرورش البرز برگزار شده است تا مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی بر اساس قوانین و ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خدمت ارائه دهند و مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند.

قاسمی با بیان اینکه شهریه مصوب ۱۴۰۰ به همه مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی البرز ابلاغ شده است، اضافه کرد: گرفتن هر گونه هزینه مازاد از اولیا تخلف محسوب می‌شود.

او افزود: توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در مهد‌های کودک و مشارکت مربیان مهد‌های کودک برای شرکت در دوره‌های آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش که در طول سال اجرا می‌شود از مسائل مهم دیگری است که باید مورد توجه قرارگیرد.

او اضافه کرد: تابلو مهد‌های کودک البرز نیز باید به نام آموزش و پرورش تغییر یابد، زیرا طراحی تابلو جدید بر اساس دستورالعمل ابلاغی اجباری است.

قاسمی عضویت موسسان و مربیان مهد‌های کودک در کانال پیش دبستانی آموزش و پرورش استان البرز در شبکه شاد با هدف هماهنگی و اطلاع از اجرای فعالیت‌ها را بسیار مهم دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: بزودی تیم‌های ارزیاب اداره کل آموزش و پرورش به مهد‌های کودک و پیش دبستانی استان اعزام می‌شوند تا فرآیند خدمات آموزشی، بهداشتی، پرورشی، رفاهی مطابق دستورالعمل‌های سازمانی را دراین مراکز مورد بررسی قرار دهند.

او افزود: مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی استان باید برای ادامه فعالیت تا پایان سال ۱۴۰۰ از آموزش و پرورش مجوز بگیرند.

قاسمی افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد.

او گفت: از تاریخ تاسیس و شروع به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌ها و مقررات، تمامی مهد‌های کودک، کودکستان ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکزنگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی مکلفند حداکثر ظرف مدت ۶ ماه وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوز‌های لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …