شنبه , 8 اردیبهشت 1403

مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید: سویه جدید کرونا احتمالا وارد آمریکا شده است

“آنتونی فائوچی” رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی گفت: هنوز این سویه را در آمریکا شناسایی نکرده ایم اما وقتی چنین ویروسی با سطح بالای سرایت وجود دارد و موارد ابتلا مرتبط با سفر در بلژیک، اسرائیل و سایر مناطق شناسایی شده است، در نهایت در همه جا گسترش خواهد یافت.
ایالات متحده آمریکا روز گذشته اعلام کرد برای کنترل شیوع سویه جدید کرونا با نام “اومیکرون”، سفر از هشت کشور آفریقایی را محدود می کند.
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد، دکتر آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید و تیم مقابله با کرونا به من در خصوص سویه جدید اومیکرون که در جنوب آفریقا درحال گسترش است، توضیح داد.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و تا زمانی که ما اطلاعات بیشتری بدست آوریم، دستور محدودیت های بیشتر سفر هوایی از کشور آفریقای جنوبی و هفت کشور آفریقایی دیگر را می دهم.
فائوچی افزود: فکر محدود کردن سفرها از چند کشور خاص تنها برای داشتن زمان بیشتر جهت بررسی این سویه است. ما می خواهیم زمان بدست آوریم تا در مورد چیزی که نمی دانیم اطلاعات کسب کنیم.
او گفت که مردم نباید از سویه جدید بیماری همه گیر کووید-۱۹ وحشت داشته باشند، بلکه باید به اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن، حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات بزرگ در محیط های بسته ادامه دهند.
فائوچی اظهار داشت که تهدید این سویه جدید باید مردم را به واکسینه شدن تشویق کند.
کتی هوکول نخستین فرماندار زن نیویورک در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.
وی اظهار داشت: ما همچنان شاهد نشانه های خطرناک افزایش ابتلا به کرونا در فصل زمستان هستیم و اگرچه سویه جدید اومیکرون هنوز در نیویورک شناسایی نشده است، اما این ویروس گسترش خواهد یافت.
فرماندار نیویورک دستوری اجرایی برای افزایش ظرفیت بیمارستان های این ایالت تا پیش از افزایش احتمالی مبتلایان امضا کرد.
نیویورک اولین ایالت در آمریکا است که  برای مقابله با سویه اومیکرون کرونا در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی بهداشت حرف یونانی omicron (اومیکرون) را به نوع کرونا جدید شناسایی شده در آفریقای جنوبی اختصاص داد.
سازمان جهانی بهداشت زیر نظر سازمان ملل این سویه را که قبلاً به نام B.۱.۱.۵۲۹ نامیده می شد را به عنوان یک نوع نگران کننده شناسایی کرد.
کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران قابل انتقال بودن نوع اومیکرون هستند زیرا دارای یک صورت فلکی غیرعادی از جهش ها بوده و مشخصات متفاوتی با سایر گونه‌های نگران کننده دارد.
“ماریا ون کرخوف” مسئول فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کرونا در ویدئویی که در توییتر منتشر شده است، گفت: اومیکرون B.۱.۱.۵۲۹ به‌ عنوان یک نوع نگرانی نام‌گذاری شده است زیرا دارای برخی ویژگی‌های نگران‌کننده است.
بهای جهانی نفت روز جمعه در پی نگرانی از کاهش رشد اقتصادی کشورها به علت اوجگیری دوباره همه گیری سویه جدید کرونا و عرضه مازاد در سه ماهه نخست سال آینده (۲۰۲۲) به پائین ترین میزان در چند ماه اخیر یعنی کمتر از ۸۰ دلار برای هر بشکه کاهش یافت.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پیدایش و گسترش سریع سویه جدید کووید – ۱۹ در آفریقای جنوبی، بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی را به ازسرگیری اعمال محدودیت ها و قرنطینه و همچنین توقف پروازها از آفریقای جنوبی واداشته است.
سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی از این گونه جدید اعلام کرد که  به هفته ها فرصت برای درک ماهیت و جزئیات گونه تازه نیازمند است. پزشکان بر این باورند که این گونه، بدخیم تر از گونه کنونی دلتا است.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …