پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

کشاورزان اردبیلی محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند

به گزارش ایرنا ، علی حسین احدی عالی روز سه‌شنبه با اشاره به وقوع حوادث طبیعی سرمازدگی و یخبندان  ،خشکسالی و طوفان به عنوان مهم‌ترین عوامل خسارت‌زای محصولات کشاورزی بیان کرد: ترویج و فرهنگ‌سازی بیشتر بیمه در بخش کشاورزی اصلی‌ترین عامل جهت توسعه پوشش بیمه محصولات کشاورزی بوده و در پرداخت غرامت صندوق بیمه به کشاورزان در زمان وقوع حوادث قهری و جبران خسارات وارده در کمترین زمان ممکن موثر می‌باشد.

وی گفت: بیمه محصولات کشاورزی برای ایجاد امنیت و ثبات درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی ضرورت دارد و کشاورزان می‌توانند با بیمه محصول خود از مزایای آن در مواقع بروز خسارت برخوردار شوند.

وی اظهارکرد: کشاورزان دیم‌کار منطقه برای اجرای طرح جهش تولید در مزارع با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی تابعه نسبت به عقد قرارداد سریع اقدام کرده و از حمایت‌ها و مزایای شامل طرح برخوردار شوند.

وی در زمینه طرح جهش تولید در دیم‌زارهای این شهرستان افزود: در این طرح به منظور حمایت و خدمات‌رسانی بیشتر به کشاورزان دیم‌کار ارائه خدمات بیمه‌ای ارزان‌قیمت (بیمه طرح جهش تولید در دیم‌زارها) با حمایت مالی ستاد فرمان حضرت امام (ره) آغاز شده و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به عقد قرارداد بیمه محصولات زراعی طرح جهش تولید در دیم‌زارها اقدام می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل علاوه بر کمک یارانه‌ای بیمه محصولات کشاورزی ، ارائه تسهیلات کم‌بهره خرید ادوات کشاورزی با اقساط بلند مدت و ارائه نهاده‌های کشاورزی رایگان به کشاورزان را از دیگر حمایت‌های مالی این طرح برشمرد.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۴۰ هزار هکتار آن باغ، ۲۲۵ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

محصول گندم با حدود ۳۰۵ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

اردبیل در تولید بسیاری از ارقام و محصولات کشاورزی از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …