پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

رسانه همیار واقعی محیط زیست است

فردین حکیمی روز شنبه با حضور در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان البرز به منظور ابراز همدردی و تسلیت به مجموعه ی ایرنا به دلیل درگذشت ۲ تن از خبرنگاران در سانحه اتوبوس در ارومیه، افزود: دستگاه قضایی هم به موضوع محیط زیست ورود کرده ولی اگر رسانه نباشد غرق در تخریب و آلودگی می شویم.

وی با اشاره به خبرنگاران متوفی اعزامی از تهران در سانحه واژگونی اتوبوس در ارومیه، اظهار داشت: این خبرنگاران به صورت تخصصی به موضوعات محیط زیست ورود می کردند.

وی گفت: ما بر این اعتقاد هستیم بایستی تمام موضوعات در حوزه محیط زیست شفاف باشد و چیزی مخفی نماند،  بر این اساس ما یک سامانه ای داریم که خیلی شفاف وضعیت هوا را به همه مردم اعلام می کند و اعتقاد داریم که اگر این شفاف سازی نباشد به مردم خیانت کرده ایم.

حکیمی با بیان اینکه رسانه به خصوص خبرگزاری های ایرنا و ایسنا همراه همیشگی ما در موضوعات محیط زیستی هستند، افزود: وضعیت مناسبی در حوزه محیط زیست و آلودگی های زیست محیطی نداریم ولی علیرغم این وضعیت، دیدگاه ها نسبت به محیط زیست وحشتناک است.

وی اظهار داشت: در مواقعی که صنعت می خواهد مستقر بشود به شدت منتقد هستند که محیط زیست مانع هست ولی در موقع آلودگی می گویند محیط زیست جوابگو باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اینکه باید موضوع حفظ و و رعایت الزامات زیست محیطی و تولید در کنار هم باشند  گفت: در طول ۱۰ تا ۱۵سال گذشته با چنین موقعیتی روبرو نبودیم که در فصل بهار حتی یک روز پاک نداشته باشیم که یک فاجعه است و متاسفانه توجهی به آن نمی شود.

وی با بیان اینکه تنوع آلودگی ها در حال بیشتر شدن است، افزود: هرساله فشار آلودگی هوا تا پایان دی ماه بود و پس از آن شاهد هوایی سالم بودیم ولی در سال جاری هنوز هیچ روز پاکی را نداشته ایم که این وضع در سال های آینده وضعیت بدتری خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: بعضی از افراد برای استقرار واحدهای صنعتی سوء استفاده می کنند در حالیکه تولید و اشتغال به چه قیمتی باید باشد و باید هر ۲ موضوع هوا و تولید کنار هم باشد.

وی با اشاره به اینکه در نشست های صنعت و اشتغال با محیط زیست به عنوان یک متهم برخورد می کنند، گفت: معدود افرادی هستند که دغدغه محیط زیست دارند که برای از دست دادن این افراد دلتنگ و دلگیر می شویم زیرا این افراد فریاد ما را به گوش ها می رسانند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …