جمعه , 14 اردیبهشت 1403

۱۲ هزار نفر در استان البرز مقرری بیمه بیکاری می‌گیرند

حسین فلاح نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد راهکار تامین نیروی کار در واحدهای درخواست کننده نیرو در  شهرک‌های استان البرز اظهار داشت :کمبود نیروی کار در استان البرز مدتی است که مطرح شده است  در صدد چاره جویی برای رفع این مشکل هستیم.

وی افزود: راهکاری برای برون رفت از این مشکل در نظر گرفته شده است و اقدامات لازم آغاز شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز یکی از راهکارها استفاده از ظرفیت 12 هزار نفری مقرری بگیران بیمه بیکاری است ، بیان کرد: برنامه ریزی برای دریافت لیست این افراد از تامین اجتماعی در حال انجام است و افرادی که توانایی و استعداد لازم را دارند برای اشتغال به واحدهای صنعتی متقاضی معرفی نیروی کار معرفی می‌شوند.

فلاح نژاد با بیان اینکه برخی از مقرری بگیران بعد از پایان زمان دریافت مقرری تمایلی برای انجام کار ندارند که این افراد مد نظر نیستند، ادامه داد: افراد متقاضی کار که مهارت هم دارند در اولویت به کار گیری در واحدهای صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه برخی مقرری بگیران استان البرز دارای مهارت نیستند و تمایل به کار بعد از پایان دریافت مقرری دارند، ادامه داد: هماهنگی لازم برای مهارت آموزی بر اساس نیازهای واحدهای صنعتی در حال انجام است  و این افراد بعد از طی یک دوره فشرده مهارتی به واحدهای صنعتی معرفی می شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از ابتدای سال آینده توانایی تزریق 500 الی 700 نفر از مقرری بگیران داری مهارت به واحدهای صنعتی مهیا می‌شود، گفت: از کارفرمایان عزیز هم انتظار این است که با در نظر گرفته مزایای و انجام تشویقات لازم انگیزه کارگران را اشتغال در واحده‌های صنعتی بیشتر کنند.

فلاح نژاد با بیان اینکه در استان البرز تنظیم روابط کارگر و کارفرما  از مهمترین وظایف اداره کل کار است، گفت: سالانه حدود 11 هزار پرونده اختلافی بین کارگر و کارفرما را در حوزه صنعت و صنوف  در اداره کل کار استان رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: تقویت تشکل‌های کارگری در حوزه‌های صنعت  می تواند روابط بین کارگر و کارفرما را تنظیم کند و در استان البرز بین تشکلهای کارگری و حوزه کارفرما ارتباطاتی خوبی شکل گرفته است.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …