پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

 سوداگران فضای مجازی در کمین اطلاعات خصوصی شهروندان فردیس

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس،سرهنگ کامران ملکی افزود: با گسترش فضای مجازی و افزایش کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، روزانه تعداد زیادی فیلم و تصاویر خصوصی در این فضا انتشار می‌یابد که این امر می تواند زمینه را برای سوء‌استفاده افراد سودجو فراهم نماید.

وی  در توصیه به کاربران فضای مجازی تاکید کرد به منظور حفظ حریم خصوصی در مقابل افراد ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی با شما ارتباط برقرار می‌ نمایند اعتماد نکنند و عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند.

ملکی  در ادامه از مواردی همچون هتک حیثیت، جعل هویت، تهدید و اخاذی به عنوان پیامدهای اشتراک‌گذاری تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نام برد و اظهار داشت: این موارد می‌تواند کانون خانواده افراد را با تهدید مواجه کرده و امنیت اعضای خانواده را به خطر بیاندازد.

 این فرمانده  به ناقضان حریم خصوصی افراد هشدار داد که طبق ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات هر کس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی صوت ، تصویر یا فیلم خصوصی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر نماید ‘ یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود ، مرتکب جرم شده و باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

ملکی بیان داشت: در هفته جاری شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم در راستای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق میز خدمت مستقر در محوطه پلیس فتا شهرستان فردیس واقع در شهرک وحدت کسب کنند.

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …