پنجشنبه , 9 فروردین 1403

بازگشایی ۹۲ درصد راه‌های روستایی در البرز

استان البرز هزار کیلومتر راه روستایی دارد که پس از بارش های هفته گذشته ۹۲ درصد این راه ها بازگشایی و تنها ۸۶ کیلومتر آن همچنان مسدود است.

بازگشایی ۹۲ درصد راه‌های روستایی در البرز بازگشاییبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز به محور‌های مسدود در راه‌های روستایی استان اشاره کرد و گفت: راه‌های اصلی، شریانی، آزادراه و بزرگراه دراولویت بازگشایی قراردارند و پس از آن به سرعت راه‌های روستایی پاکسازی و بازگشایی می‌شوند.

علی زندی‌فر افزود: راه‌های مسدود محور کرج- کندوان به طول هشت کیلومتر در محدوده «مورود» و «شلینک»، محور طالقان به طول ۶۵ کیلومتر محدوده «آسفاران»، «خوران به سمت خورانک»، «پرگه»، «نساء‌سفلی»، «تکیه»، «کش»، «دنبلید»، «خچیره»، «گته‌ده» و «آسکان محور «سفیداران» در شهرستان ساوجبلاغ به طول سه کیلومتر و محور «دوروان» در شهرستان کرج به طول ۱۰ کیلومتر را شامل می‌شود که توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

به گفته زندی فر درحال حاضر ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی شامل آزادراه، بزرگراه و اصلی برف‌روبی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز همچنین به میزان مصرف شن و نمک برای برفروبی جاده‌ها و راه‌های البرز اشاره کرد و گفت: در بارش اخیر ۱۵۰۰ تن شن و نمک برای برف‌روبی استفاده شده است.

زندی‌فر با اشاره به فعالیت ۱۱۰ دستگاه ماشین سنگین و نیمه‌سنگین در راه‌های استان تصریح کرد: ماشین‌آلات راهداری درحال حاضر در محور‌های استان مستقر شده‌اند و به کاربران جاده‌ای خدمت‌رسانی می‌کنند.

او افزود: علاوه بر این، ۱۶۰ راهدار به شکل شیفتی در ۱۶ راهدارخانه‌های استان مستقر هستند و عملیات بازگشایی محور‌های این استان را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز همچنین به وقوع ۳۲ مورد بهمن در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۰ مورد سقوط بهمن در محور کرج- کندوان و راه‌های روستایی این محدوده و ۱۲ بهمن نیز در شهرستان طالقان اتفاق افتاده است که همگی به همت نیرو‌های راهداری پاکسازی شده‌اند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …