سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

بهره برداری از ۱۵ طرح راه‌های روستایی در البرز

۱۵ طرح احداث و بهسازی راه‌های روستایی در استان البرز اجرا می‌شود.

بهره برداری از ۱۵ طرح راه‌های روستایی در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ۱۱ طرح بهسازی و چهار طرح احداثی در حوزه راه‌های فرعی و روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان در این استان اجرا می‌شود.

عادل منصورکیائی افزود: از مجموع یک هزار و ۷۸ کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی این استان، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه‌ها روستایی است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به این که از ۹۴۰ کیلومتر راه‌های روستایی البرز، تاکنون ۷۹۰ کیلومتر آسفالت شده است، گفت: بخش اعظمی از راه‌های روستایی استان در وضعیت مطلوب قرار دارند و از نعمت آسفالت برخوردار هستند.

کیائی در ادامه با بیان این که فعالیت در حوزه راه‌های روستایی و فرعی به ۲ بخش طرح های احداثی و بهسازی تقسیم می‌شود، گفت: با اجرای طرح‌های احداثی راه‌های شوسه آسفالت و درطرح‌های بهسازی؛ عملیات روکش، لکه‌گیری و نگه‌داری راه‌های آسفالته اجرایی می‌شود.

او افزود: این اداره‌کل برای سال جاری انجام چهار طرح احداثی را در دستور کار قرار داده است که بیشتر آن در طالقان اجرا می‌شود، چون این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان راه‌های شوسه بیشتری دارد.

به گفته معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز: اجرای ۱۱ طرح بهسازی نیز در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است که در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.

کیائی در ادامه درباره دلایل طولانی‌شدن روند اجرای طرح‌های مذکور، افزود: مراحل تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه استان از قبیل مبادله موافقت‌نامه و ابلاغ مصوبه مربوط به اعتبارات حوزه راه‌های روستایی زمانبر است.

او گفت: از طرفی براساس ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه استان، این اداره‌کل موظف است برای اجرای برخی از طرح‌ها الزاماتی، چون داشتن مجوز محیط زیستی، مستندات مربوط به مشاور پدافند غیرعامل و توجیهات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را لحاظ کند که طی این مراحل باعث می‌شود انجام طرح‌ها به تاخیر بیفتد.

به گفته معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز: اعتبارات مصوب برای اجرای طرح‌های بهسازی و احداثی حوزه راه‌های روستایی و فرعی استان حدود ۶۱ میلیارد تومان است که البته معمولا در نهایت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مبلغ به این اداره‌کل تخصیص داده می‌شود.

البرز، محل تردد مسافران چهارده استان کشور است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …