دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

مرکز فرهنگی دفاع مقدس البرز تا ۲ سال آینده تکمیل می شود

سردار ابوالفضل اسلامی روز سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی «یار انقلاب» که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، افزود: تاکنون در تمام استان ها مراکز فرهنگی دفاع مقدس راه اندازی شده و  استان البرز درآخر جدول قرار گرفته است .

وی اظهار داشت: برای نمایش حماسه های دفاع مقدس و شهدای گرانقدر به تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیاز داریم تا بتوان این حماسه ها و دستاوردها را نمایش و ارزش ها را به آیندگان انتقال دهیم.

اسلامی  گفت: در این خصوص 2 سال پیگیر برای تامین زمین شدیم  که قرار بود غار موزه در نورالشهدای عظیمیه کرج ساخته شود اما با توجه به وضعیت اقتصادی کشور چنین چیزی ممکن نبود و در نهایت  ساخت مرکز فرهنگی در پارک ۱۱۰ هکتاری جهان نما کرج تصویب شد که امروز فاز اول آن تکمیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز افزود: زمین اختصاص یافته برای ساخت این مرکز فرهنگی ۴۳ هزار متر مربع  بوده که مجری این پروژه شهرداری کرج است.

وی  گفت : ۶۰ درصد بودجه ساخت این مرکز فرهنگی بر عهده شهرداری و ۴۰ درصد نیز توسط استانداری البرز تامین  می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز افزود: شهرداری همت کرد و فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس را به مساحت  سه هزار متر مربع احداث و سال گذشته آن  به بهره برداری رسانداما  فاز دوم با ۱۳ هزار مترمربع زیربنا به تتازگی شروع شده و اکنون قرارگاه خاتم برای ساخت آن پای کار آمده است.

وی بیان داشت: تاکنون ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ تومان  اعتبار این پروژه توسط شهرداری کرج تامین شده اما سهم استانداری  به دلیل جابه جایی دولت پرداخت نشده است .

این مسوول گفت : قرار است  با همکاری مدیرکل راه  و شهرسازی استان البرز به جای تامین بودجه شد زمینی را در شمال میدان بهارستان عظیمیه کرج  به  وسعت هفت هزار متر مربع با کاربری گردشگری  واگذار شود که البته بعد از آن کاربری این زمین  به مسکونی تبدیل شد و اکنون این زمین پشتوانه ای برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس البرز ۴۸ هزار مترمربع زیربنا دارد، تصریح کرد:  بر اساس دستور استاندار بایستی تا ۱۴۰۲ تکمیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز خاطرنشان کرد: در این مجموعه قرار است علاوه بر مرکز اسناد دفاع مقدس، مجموعه گالری ها و آمفی تئاتر، مسجد جامعه خرمشهر و قسمتی از شهر خرمشهر و همچنین یادمان شهدای گمنام و بازسازی عملیات کربلای پنج به دلیل نقش موثر البرز در پیروزی در عملیات کربلای پنج ساخته شود.

اسلامی گفت: همچنین قرار است در این مرکز فرهنگی المان استان البرز نصب شود که به زودی یک مسابقه ملی برای ساخت این المان اجرا می شود.

وی افزود: همچنین قرار است تا از این مرکز محل تشریفات استان و ورودی مسوولین کشوری به استان را داشته باشیم تا با ادای احترام به شهدا و بازدید از موزه دفاع مقدس را داشته باشند و پس از آن وارد استان شوند.

دومین جشنواره ملی مردمی یار انقلاب از روز ۲۱ بهمن ماه با اجرای تئاتر خیابانی در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج آغاز خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …