شنبه , 8 اردیبهشت 1403

صنایع مختلف می توانند از ظرفیت پژوهشگاه مواد و انرژی کشور بهره بگیرند

 سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان» روز یکشنبه در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  مستقر در مشکین دشت استان البرز افزود: تاکنون در بخش های انرژی، مولدها ، ذخیره سازها و محیط زیست  در پژوهشگاه  مواد وانرژی ایران به شکل جدی کار شده است.

وی اظهار داشت:  همچنین در بحث میکروالکترونیک پژوهشگاه  مواد و انرژی خیلی خوب کار شده و در مجموع این پژوهشگاه دارای ظرفیت فوق العاده است.

دهقان گفت: همچنین این پژوهشگاه  ازی نیروی انسانی فوق العاده علاقه مند و با تجربه برخوردار است اما تجهیزات آن باید به روز شود.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه  ظرفیت های این پژوهشگاه کمتر دیده شده است، افزود:  مسوولان پژوهشگاه باید ظرفیت های موجود را معرفی و در معرض اطلاع دیگران قرار دهند تا  زمینه بهره گیری از این ظرفیت ها  فراهم شود.

دهقان بیان داشت: نهادها و دستگاه های اجرایی کشور  برای تامین نیازهای  خود می توانند از  ظرفیت های مختلف پژوهشگاه  مواد و انرژی کشور  بهره مند شوند.

پژوهشگاه مواد وانرژی کشور وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری  تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …