دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

شیب ابتلا به کووید ۱۹ در البرز تند شد

دکتر مهرداد بابایی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تا پیش از ۲ هفته قبل میزان مراجعه روزانه مبتلایان به کووید۱۹ در البرز حدود ۵۰ نفر بود که اکنون به بالای  یک هزار نفر در روز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیماران سرپایی هم روند رو به افزایش داشته  به طوری که  روزانه ۷۰۰ نفر  تا پیش ۲ هفته قبل به بیش از ۲ هزار نفر در روز افزایش یافته است.

بابایی با اشاره به اینکه موارد بستری از ۱۵۰ نفر به ۲۴۰ نفر افزایش یافته است، گفت: علائم بیماران نسبت به سویه‌های قبلی  خفیف‌تر است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز به آمار واکسیناسیون جامعه هدف در استان البرز اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۹۰ درصد  جمعیت البرز دزهای اول و دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال  نیز دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند که می بایست هر چه سریع تر مابقی جامعه هدف که سه ماه از زمان تزریق دز دوم واکسن آنها گذشته است برای واکسیناسسیون اقدام کنند.

بابایی یاد آور شد: میزان مراجعه  مردم استان البرز برای تزریق واکسیناسیون طی سه روز گذشته بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی  برای پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا تاثیر قابل توجهی دارد، اظهارداشت: تزریق  سه دز واکسن،‌ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی  به خصوص استفاده از ماسک و دوری از تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی از جمله مواردی است که همچنان باید توسط مردم در دستور کار قرار گیرد.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز تنها شهرستان طالقان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و مابقی شهرستان  هادر وضعیت زرد کرونا هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …