شنبه , 15 اردیبهشت 1403

۲ هزار مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی رفع تصرف شد

حمید راحتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی در سطح استان البرز، افزود: محیط زیست استان با همکاری و تعامل با ارگان های ذیربط بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت های خود را افزایش داده است.

وی  اظهار داشت: انتظار می رود سایر دستگاه ها، سازمان ها، دهیاران و جوامع محلی نیز همکاری لازم را با دستگاه های متولی به ویژه  حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در این امر خطیر داشته باشند.

راحتی گفت: یکی از اهداف مهم افزایش اقدامات نظارتی، توقف فعالیت های غیر مجاز و پیگیری قانونی در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی پیامدهای ناشی از تغییر کاربری اراضی و افزایش میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی که می‌توانند گامی موثر در جلوگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشد، خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت از محیط زیست بازوهای اهرمی اجرایی در این امر مهم هستند از این رو باید توجه بسیاری بر تجهیز و تقویت نیروی انسانی و امکانات یگان‌ها شود.

راحتی اضافه کرد: در اجرای این برنامه ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در محدوده وینه که در تصرف زمین خوران قرار گرفته بود توسط  ماموران یگان حفاظت منطقه و با همکاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در قالب تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری جنگلها و مراتع از دست متصرفان آزاد سازی و به بیت المال برگردانده شد.

منطقه حفاظت شده البرز جنوبی حدود ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …