یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۴۵۰ شهر کشور در محدوده سیلاب خیز قرار دارند

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری البرز، مسعود  منصور در حاشیه افتتاح ساختمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: کشور ما فرسایش آبی و خاکی فراوانی دارد و بیش از ۱۶ تن در هکتار فرسایش خاک داریم.
وی با بیان اینکه آبخیزداری می تواند ۷۰ درصد سیلاب ها را کاهش دهد، اظهار داشت: آبخیزداری به عنوان یک امر مهم باید برای پیشگیری از حوادث جدی گرفته شود.

استاندار البرز نیز در این مراسم با بیان اینکه مدیران برای جبران کمبودها از هم پیشی بگیرند، گفت: دستگاه ها باید هماهنگی بیشتری داشته باشند و چاره اندیشی کنند؛ ضروت دارد روحیه کار تیمی با اهداف مشترک در استان تقویت شود.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه در سال های اخیر حوادث مختلفی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور رخ داده است، گفت: مقام معظم رهبری در جلسات تخصصی در خصوص حفظ و حراست از منابع طبیعی بیانات و فرامین  متعددی داشته اند.
وی افزود: متاسفانه شاهد دست اندازی ها و تصرفات بسیاری در حوزه منابع طبیعی بوده ایم که صدمات جبران ناپذیری را در پی داشته است.
وی گفت: تاکنون تلاش های خوبی در این راستا صورت گرفته ولی کافی نیست و باید با جدیت بیشتری وارد عمل شویم.
استاندار البرز افزود: دستگاه ها باید هماهنگی بیشتری داشته باشند و چاره اندیشی کنند.

عبداللهی افزود: اداره کل منابع طبیعی استان باید در جهت حفظ منابع آب و فضای سبز البرز با دستگاه های مربوطه همپوشانی و هم افزایی داشته باشد و برنامه مشترک تعریف کند.
وی گفت: برای افزایش فضای سبز استان به مردم نقش و برنامه بدهیم و با راه اندازی پویش هر شهروند یک درخت، علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، سرانه های فضای سبز را نیز ارتقا دهیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …