یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

عملیات اجرایی ساماندهی پارکینگ فرودگاه اهواز آغاز شد

سیدمهدی رزاز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های توسعه ای و بهبود ارائه خدمات فرودگاهی به شهروندان و مسافران ورودی و خروجی اظهارداشت: در راستای پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز لازم برای آغاز عملیات اجرایی ساماندهی پارکینگ خودرویی فرودگاه بین المللی اهواز در هفته‌های گذشته صادر شد.

وی افزود: پارکینگ فرودگاه بین المللی اهواز پیش از این با مشکلات و چالش‌های متعددی در حوزه امنیت و بار ترافیکی سنگین همراه بوده که گلایه‌های زیادی از سوی شهروندان و مسافران را درپی داشت.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان اضافه‌کرد: برابر با قوانین و مقررات رایج، اجرای طرح ساماندهی پارکینگ خودرویی فرودگاه اهواز به بخش خصوصی واگذار شده است.

رزاز با اشاره به برخی نگرانی‌های پیش آمده در جریان اجرای این طرح مبنی بر دریافت هزینه‌های مازاد از خودروهای عبوری از محل پارکینگ بیان‌داشت: برابر با بخشنامه تجاری فرودگاه‌ها، خودروهای عبوری بابت توقف تا سقف ۱۰ دقیقه در محل پارکینگ ، هیچگونه وجهی را پرداخت نخواهند کرد.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان خاطرنشان‌کرد: در صورتی که زمان توقف خودروهای عبوری نیازمند مدت بیشتری باشد، این موضوع مورد بررسی و سپس اعمال خواهد شد.

وی ظرفیت پارکینگ خودرویی فرودگاه اهواز را بیش از ۶۰۰ خودرو عنوان‌کرد و افزود: هزینه ورود خودروهای غیر عبوری با هدف پارک (بیش از ۱۰ دقیقه) در این پارکینگ بر اساس نرخ نامه مصوب قانونی توسط متولی بخش خصوصی دریافت می‌گردد.

هزینه ای از تاکسی‌های مستقر در پارکینگ فرودگاه اهواز دریافت نمی‌شود

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان با تاکید بر اینکه این اداره کل در راستای ساماندهی پارکینگ خودرویی فرودگاه، عملیات اجرایی این طرح را آغاز کرده است گفت: تاکسی‌های فرودگاهی و تسهیل عبور و مرور اینگونه خودروها از جمله پروتکل‌های هر فرودگاه بین المللی محسوب می‎‌شود؛ لذا هیچگونه هزینه‌ای بابت پارک تاکسی‌ها از رانندگان آنها دریافت نخواهد شد.

رزاز افزود: اداره کل فرودگاه‌های استان خوزستان، بر اجرای دقیق طرح ساماندهی پارکینگ فرودگاه بین المللی اهواز نظارت خواهد کرد تا از بروز هرگونه نابسامانی و یا اخلال در تردد خودروها جلوگیری شود.

وی یادآورشد: با اجرای این طرح، نظارت‌ جدی تری برای جلوگیری از هرگونه سرقت احتمالی از خودروها صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان به مسافران فرودگاه بین المللی اهواز و همچنین شهروندان خوزستانی اطمینان داد که اجرای طرح ساماندهی پارکینگ خودرویی این فرودگاه هزینه‌ای برای خودروهای عبوری در پی نخواهد داشت.

وی گفت: تلاش می‌شود تا مطابق با شان مردم استان، خدمات فرودگاهی مطابق با استانداردها ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، پیش از این، به دلیل نابسامانی در محوطه پارکینگ فرودگاه بین المللی اهواز، گروه‌های متعدد ترافیکی در مسیر این فرودگاه برای مسافران ایجاد شده بود.

روزانه بیش از ۷۵ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه بین المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز انجام می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …