سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

راه اندازی پویش زنگ خطر گسترش بیماری کرونا دربستر شاد البرز

سالار قاسمی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مراقبان و سفیران سلامت مدارس البرز در این پویش از عادی نگاری بیماری کرونا به عنوان مهمترین علت موج افزایش ویروس کرونا به دلیل بی توجهی به پروتکل های بهداشتی دربین شهروندان یاد کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که شاهد روند کاهشی ابتلا به کرونا در کشور هستیم مردم نباید از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خودداری کنند زیرا این ویروس دوباره به اوج رسیده و افراد زیادی را درگیر عوارض خود خواهد کرد.

قاسمی هدف از راه اندازی پویش را آگاه ‌سازی افراد با محوریت ارتقاء سطح مشارکت آنان در رعایت پروتکل های بهداشتی در خانه و محیط اجتماعی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا هربار خطرناکتر ازگذشته خودنمایی می کند، اضافه کرد: برای مقابله با کرونا باید سبک زندگی را تغییر داد که یکی از آنها رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی به خصوص استفاده مستمر از ماسک و پرهیز کردن از دور هم نشینی هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این آگاهی بخشی می توان از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با ویروس کرونا که این روزها همه نگران سیرصعودی آن هستند،بهره گرفت.

وی با بیان اینکه این آگاهی بخشی کاهش استرس در بین اعضای خانواده ها را درپی دارد، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا مهارت تاب آوری را در بین جامعه هدف آموزش و پرورش بالا ببریم.

قاسمی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون مراقبان، سفیران سلامت و مشاوران مدارس با تولید پیام‌های متنی، صوتی و کلیپ‌های جذاب در حوزه گروه‌های مجازی تلاش کردند تا مهارت دانش‌آموزان و اولیا برای مواجهه با کرونا افزایش یابد.

وی افزود: مشارکت و همراهی، مهمترین عامل موفقیت در مدیریت ویروس کرونا است که در این راه فرهنگیان و دانش آموزان سفیر سلامت، مسوولیت خطیری در حوزه آگاهی بخشی برعهده دارند.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه را یک نوع مسولیت پذیری اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید به این پویش بپیوندیم تا با استفاده از ماسک در فضای بیرون از خانه و توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی زمینه کاهش بیماری کرونا را درجامعه از جمله استان البرز بوجود آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: رعایت فاصله‌ یک متری و استفاده از ماسک موجب کاهش خطر انتقال ویروس کرونا می شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …