جمعه , 14 اردیبهشت 1403

ایران طرفدار جنگ روسیه و اوکراین نیست

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، شنبه‌شب در یادواره ۱۰۸ شهید دانش‌آموز شهرستان کاشمر افزود: هرچند ما طرفدار جنگ و خونریزی در ایران، لبنان، یمن، افغانستان، اوکراین و هیچ کجای دیگر نیستیم و دفاع هم نمی‌کنیم، اما اگر کسی وجبی به خاکمان بخواهد تجاوز کند محکم دفاع خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اوکراین که زمانی به هم‌پیمانان اروپایی و آمریکایی خود می‌نازید اما اکنون شاهدیم که پشتش را خالی کرده‌اند و این عبرت خوبی برای غرب‌زده‌هایی که به دنبال ارتباط با آمریکا هستند شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: اگر اوکراین تحت حمایت آمریکایی‌ها و اروپا می‌بود باید جنگ آن‌ها طی مدت دو تا سه روز به اتمام می‌رسید و روسیه را می‌گرفتند اما اکنون نیمی از کشور اوکراین در تسخیر روسیه است.

وی اظهار داشت: هرچند ۷۰ درصد انرژی اروپائی‌ها از روسیه و اوکراین عبور می‌کند اما اگر آن‌ها به آن وعده‌های خود عمل نکنند اتحادیه اروپا مجبور خواهد شد از کشورهای آسیای میانه مانند ایران انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

نیک‌بین گفت: جنگ سوریه امتحان بزرگی برای ایران بود و برخی از همین دانش‌آموزان مدافعان حرم شدند.

وی با بیان اینکه هرچند انقلاب در سال ۵۷ پیروز شد اما شهدای دانش‌آموز و دیگر شهدا انقلاب را با خونشان به نام خودمان ثبت کردند، گفت: عکس‌های شهدا خورشید جلسات و وصیت نامه‌هایشان نقشه راه و جملاتشان روشن کننده زندگی‌مان هستند.

مشهد در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …