جمعه , 14 اردیبهشت 1403

معاون وزیر: افزایش اعتبارات فرهنگی وزارت علوم با مساعدت مجلس نهایی شود

عبدالحسین کلانتری شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره ملی مولانا در دانشگاه دامغان استان سمنان افزود: اعتبارهای فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هنوز نهایی نشده است و در تلاشیم تا اعتبارهای این بخش افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: تخصیص بودجه با توجه به شرایط اقتصادی خوب صورت نگرفته است که امیدواریم سال آینده با توجه به بازگشایی تدریجی دانشگاه این مشکل مرتفع شود.

کلانتری اضافه کرد: به صورت کلی رویکرد جدید وزارت علوم، با توجه به بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها و به تکاپو افتادن دانشگاه‌ها و برقرارشدن مجدد زیست دانشجویی، فعال کردن برنامه‌های فرهنگی و فعالیت های بیشتر دانشجویی در دانشگاه ها است. 

وی ادامه داد: امید است دانشگاه‌ها دوباره به روزهای خوش فعالیت خود بازگردند و تشکل ها، انجمن های علمی، کانون های فرهنگی با شادابی به حیات خود ادامه دهند و دوباره امید در جامعه و حیات دانشگاهی جریان پیدا کند.

دانشگاه‌ها پیشران تحول در جامعه هستند

کلانتری خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانشگاه‌ها می‌توانند با فعالیت های خود، تغییر و تحولات عمده را به همراه داشته باشند و همانگونه که امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات دانستند، امروز هم دانشگاه پیشران تحولات جامعه است و امیدواریم برنامه حوزه فرهنگ بتواند این پیشرانی را تقویت و تشدید کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سیاست های دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن و با نگاه به اینکه مشکلات مردم و مشکلات جامعه دانشگاهی توسط خود جامعه دانشگاهی حل و فصل شود روی کار آمده است و بدون شک برنامه های فرهنگی هم ناظر بر استفاده از این ظرفیت های عظیم در دانشگاه است. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …