پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

نهادهای اجرایی، زمینه مشارکت مردم برای توسعه تیران و کرون را فراهم سازند

به گزارش ایرنا، علی محمدی‌کیا، شامگاه چهارشنبه در نشست با جمعی از نمایندگان اهالی فرهنگ و هنر تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: تلاش دولت سیزدهم در افزایش مشارکت مدنی و مردمی سازی بخش‌های مختلف مثل فرهنگ و هنر و اقتصاد است تا با چنین رویکردی، اقشار مختلف در عرصه توسعه  فعال شوند.

وی بیان کرد: تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد، محوریت خوبی برای فعال‌سازی مشارکت اجتماعی و کسب ایده و طرح در جهت بهبود اوضاع و رفع چالش‌ها و موانع دارند.

سرپرست فرمانداری تیران و کرون به ضرورت دوری از تصدی‌گری دولت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: نخبگان و فعالان حوزه‌های مختلف طرح‌های خلاق و جدیدی دارند که فرصت‌سازی برای ارائه و اجرای آنها، بسیار کارآمدتر از مدل‌های دولتی است.

وی با اشاره به فرهنگ‌های ناب اسلامی نهفته در جامعه خاطرنشان کرد: گسترش آن در تمام نقاط شهر باید جزو مهمترین برنامه ها و رویکردها قرار گیرد.

محمدی‌کیا بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز تاکید کرد و یادآور شد: ارائه برنامه‌های باشکوه و متنوع در سطح شهر و روستاها در راه اشاعه این فرهنگ ضرورت دارد.

وی نبود انسجام در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم را از چالش‌های مهم تیران و کرون اعلام کرد و اظهار داشت: بی‌اطلاعی مردم باعث تضیع حقوق آنان و مانع بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمایتی و پشتیبانی شده و برای جبران این خلل، شورای اطلاع‌رسانی در شهرستان برای هم افزایی بین بخشی ایجاد می‌شود.

سرپرست فرمانداری تیران و کرون با بیان اینکه بدنبال ایجاد ارتباط هدفمند مدیریت شهرستان با اقشار مختلف از جمله نخبگان هستیم، خاطرنشان کرد: ایجاد این پل ارتباطی با همکاری رسانه‌ها و تقویت روابط عمومی ارگان های دولتی رقم خواهد خورد.

وی به کمبود نیروی انسانی در ادارات این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: مدیران نباید به این دلیل ماموریت و وظایف خود را معطل بگذارند بلکه باید با مدیریت منسجم به نیازها و دغدغه‌ها بپردازند.

محمدی‌کیا بر دوری از حواشی در همه امور تاکید کرد و گفت: ادارات خدمات‌رسان نباید مانع از اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی بشوند.

این نشست به منظور هم‌افزایی و همکاری مدیریت شهرستان با اهالی فرهنگ و هنر در توسعه فرهنگ و هنر مردمی برگزار شد.

تیران و کرون دارای پنج موسسه فرهنگی و هنری، ۵۴ کانون فرهنگی و هنری مسجد و ۱۰ آموزشگاه هنری آزاد است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …