چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

میزان تولید محصولات حوزه آی.سی.تی در پیام البرز رو به افزایش است

نادر ثناگو مطلق  روز یکشنبه به خبرنگاران گفت : تولیدات  این شرکت ها به گونه ای است که  افزون بر تامین نیاز داخلی ، صادرات به دیگر کشورها را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی اضافه کرد:  وجود گمرک و آزمایشگاه های تخصصی از یک سو و بهره مند بودن پیام از بخش فرودگاهی این امکان را به  وجود آورده تا تولید کنندگان بتوانند محصولات خود را از طریق ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به بازارهای هدف صادر کنند.
ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود به تولید کالاهای مرتبط با حوزه آی.سی.تی از جمله مودم اشاره کرد و گفت: چندین شرکت مرتبط با این بخش در منطقه فعال بوده که سالانه  حدود ۲۵۰ هزار دستگاه مودم با بهره گیری از توان متخصصان داخلی تولید می کنند.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از این تولیدات در بازار داخلی توزیع می شود، تصریح کرد: این در حالی است که با محصولات شرکت های مستقر در پیام  بخشی از نیاز کشور در ارتباط با تولید و توزیع مودم در حال رفع شدن است.
ثناگو مطلق با اشاره به اینکه چشم انداز برای تولید مودم سالانه در این منطقه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است، تاکید کرد: این در حالی است که  در کنار تامین نیاز کشور به مودم توسط شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی صادرات به دیگر کشورها از جمله شمال آفریقا نیز توسط این واحدهای تولیدی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اولویت نخست واحدهای تولید کننده مودم مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین الملل تامین نیاز داخلی کشور است، تصریح کرد: این در حالی است که با توسعه زیر ساخت ها که هم اکنون به صورت جدی در این منطقه در حال انجام است، علاوه بر استقرار هر چه بیشتر شرکت ها در این حوزه و با افزایش ظرفیت تولید شاهد رشد صادرات این محصول به دیگر کشورها نیز خواهیم بود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه  با اشاره به تبدیل شدن این منطقه به یکی از مهم ترین قطب های فناوری نوین تاکید کرد: استقرار شرکت های دانش بنیان و از سوی دیگر مدیریت هوشمند این شرکت ها با هدف افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در کشور از مهم ترین برنامه هایی است که در منطقه هدف گذاری و در حال اجرایی شدن است.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …