پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

امسال یک دهم آسفالت راه های روستایی کشور در آذربایجان غربی بوده است

ارسلان شکری شامگاه دوشنبه در دیدار با فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی افزود: طی سال جاری بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است که در بین استان های کشور رقم قابل ملاحظه و کارنامه قابل قبولی محسوب می شود.

وی با اشاره به اجرای ۵۳۰ فقره روکش آسفالت در محورهای آذربایجان غربی ادامه داد: باید در بستر آرام علمی نسبت به ارتقای کیفیت راهها اقدام شود تا در سال های بعدی جهت تعمیر، توسعه و ارتقای راهها بر حسب زمان مورد استفاده و نیاز روز تردد کنندگان، امانت شایسته ای برای نسل های آتی به ارث بگذاریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اجرای روکش آسفالت مسیر تکاب – تخت سلیمان به طول ۹ کیلومتر به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار در راستای ارتقای ایمنی محورهای ارتباطی جنوب استان یاد کرد و گفت: مابقی این محور نیز با بهبود شرایط آب و هوایی و همچنین تخصیص اعتبار لازم در دستور کار قرار دارد.

شکری بیان کرد: تامین ایمنی راهها دارای اضلاع چندگانه است که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در راس آن دارای بیشترین مسوولیت و بالاترین دغدغه در این ارتباط بوده و باید همگام، هماهنگ و با تعامل بالا در راستای هدف مشترک ایمنی و حفظ جان مردم برنامه های عملی و اقدامات کاربردی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی حدود ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر روستایی بوده و طی سالیان طولانی گذشته، تنها کمی بیشتر از ۵۰ درصد آن آسفالت شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …