شنبه , 15 اردیبهشت 1403

برگزاری مسابقه مجازی «انتخاب درست کار درست» در امامزادگان البرز

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت کریمه اهل بیت (س) حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: سوالات این مسابقه هر روز در پورتال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و همچنین در صفحه مجازی بقاع متبرکه و روابط عمومی اوقاف بارگذاری می شود.

وی اظهار داشت: هر روز به پنج نفر از کسانی که به سوالات این مسابقه جواب صحیح بدهند به قید قرعه کارت هدیه ۲۰۰ هزارتومانی اعطا می شود.

دشتکی گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه کافی است کلمه «انتخاب درست» را تا ساعت ۲۴ هر شب به سامانه ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۶۱ ارسال کنند.

روز تجلیل از امامزادگان فرصتی برای ترویج فرهنگ زیارت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه با اشاره اینکه روز پنجم ذالقعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده، گفت: این روز فرصت مغتنمی برای تکریم فرهنگ زیارت و سلاله پاک رسول خداست که می بایست قدر آن را بدانیم و بیشترین بهره برداری ممکن نسبت به ترویج فرهنگ پاک عصمت اهل بیت و طهارت (ع) را داشته باشیم.

وی افزود: در دنیایی که غفلت از یاد خدا موج می زند امامزادگان و اماکن مذهبی ثروتی معنوی هستند که با حضور در کنار آن ها در هیاهوی شهر به آرامش می رسیم.

دشتکی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا و با بیان اینکه سال گذشته در این ایام نیز چنین شرایطی را داشتیم، اظهارداشت: با استفاده از تجربه سال گذشته و فرصت فضای مجازی درصدد هستیم برنامه های خوبی را در ایام دهه کرامت رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های حضوری هم با حفظ دستورالعمل های بهداشتی با محوریت برنامه های بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و نسبت به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای نیز برگزار می شود، گفت: همانطور که امام راحل فرمودند «حفظ نظام از اوجب واجبات است» و اگر ما بخواهیم اسلام باقی بماند باید نسبت به حفظ نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم تا دشمنان مایوس شوند

دشتکی  به جایگاه و فعالیت های انجام شده در بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود:‌ در ایام کرونا یکی از پایگاه های اصلی که در شهر هم خیرین کمک کردند و هم از محل بقاع و موقوفات بسته های معیشتی در چند مرحله آماده و توزیع شد امامزادگان هستند به طوریکه در البرز حدود ۸۰  هزار بسته معیشتی و بهداشتی ووعده های غذایی از این محل توزیع شد.

راه اندازی کاروان شادی شمیم کرامت و جشنواره همسایه مهربان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به برنامه های دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه از روز پنجشنبه گذشته آغاز و تا ولادت امام رضا (ع)‌ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از برنامه های این دهه راه اندازی کاروان شادی «شمیم کرامت» و جشنواره «همسایه مهربان» می باشد.

دشتکی با بیان اینکه جشنواره همسایه مهربان از روز ولادت امام رضا (ع) آغاز می شود، تصریح کرد: برنامه کاروان شمیم کرامت در سالروز ولادت و ایام دهه کرامت در دستور کار بقاع متبرکه است.

وی گفت: با عنایت به تصویب شعار «خدمت کریمانه گره گشایی به رسم اهل بیت (ع) » در بحث ترویج برنامه های دهه کرامت در کانال های مجازی مسابقه هایی برگزار می شود ضمن اینکه فضاسازی محیطی و نصب بنر مطابق با این شعار انجام می شو.د

وی افزود: جشن تکلیف ویژه روز دختر امروز در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) برای ۱۰۰ دانش آموز دختر برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز برگزاری ویژه برنامه رای اولی ها با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز را از دیگر این برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: خدام حرم حضرت معصومه (س) و حرم امام رضا (ع) در برنامه ها با عنوان کاروان زیرسایه خورشید حضور می یابند.

وی یادآور شد: همچنین بیش از ۵۰۰ محتوای فرهنگی و هنری آماده شده با موضوع امامزادگان در فضای مجازی آماده شده است.

دشتکی در پایان تاکید کرد: فعالیت درآستان مقدس امامزادگان باید در راستای هجرت این عزیزان و ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشد  زیرا مزار امامزادگان پایگاه نور معنویت هستند و آستان آن ها دل متوجه خدا می شود.

در استان البرز ۱۰۰ امامزاده در ۸۵ بقعه متبرکه آرام گرفته اند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …