جمعه , 7 اردیبهشت 1403

بیشترین تراکم جمعیتی دانش آموزی کشور در استان البرز است

سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار آدینه کرج در کرج با اشاره به محرومیت استان البرز در مورد سرانه آموزشی، اظهار داشت: در شرایط کرونایی یکی از موضوعات مورد توجه مردم در کنار معیشت مردم موضوع آموزش و تحصیل فرزندان است.

قاسمی افزود: مردم در مورد بازگشایی مدارس و تعیین تکلیف در این زمینه دغدغه مند هستند؛ اما با توجه به اینکه تدابیر لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  حفظ سلامت دانش‌آموزان در این زمینه جای نگرانی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 500 هزار دانش آموز در این استان تحصیل می کنند، بیان کرد: 2500 واحد آموزشی در استان وجود دارد و 25 هزار نفر جمعیت معلمان این است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با این توضیح که این استان بیشترین تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درس را دارد، تصریح کرد: سرانه آموزشی و پرورشی در البرز 2.5 متر است، در حالی که میانگین کشوری در این راستا 5.5 و میانگین جهانی سرانه آموزشی 8 متر مربع  است‌. 

قاسمی در مورد دغدغه مندی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مراقبت ها در این زمینه بیان کرد: بالغ بر 14 دستگاه استان باید در این راستا ایفای نقش کنند که درخواست داریم وظایف هر ارگان بررسی و اعلام شود.

وی در زمینه بازگشایی مجدد مدارس بعد از وقفه طولانی ناشی از شیوع کرونا  گفت: بر طبق گزارش‌ها در بحث واکسیناسیون 100درصد فرهنگیان  و 98 درصد دانش آموزان البرزی با دریافت دوز اول واکسینه شدند که از این تعداد 60 درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده اند‌.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 20 درصد از جمعیت دانش آموزی البرز به صورت حضوری در کلاس‌های درس حضور دارند و براساس سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا درباره کاهش یا افزایش میزان حضور دانش‌آموزان طی روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه با آغاز آذر ماه دانش آموزان متوسط اول نیز در کلاس درس حاضر می‌شوند، عنوان کرد: انتظار داریم با برگزاری جلسه اضطراری شورای  آموزش و پرورش استان در مورد وضعیت مدارس برای حضور دانش آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی بررسی و برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …