یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

تخلفات احتمالی نامزدهای شوراهای اسلامی تابعه کرج قابل پیگیری است

مصطفی پوریانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت:تمام موضوعاتی که در مورد تخلفات نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی این شهرستان گزارش شده که توسط نهادها مستندسازی شده و پرونده آنان در جریان است.
وی بیان داشت: دادستانی کرج  با قدرت این موضوع را دنبال می کند و به محض اینکه بحث اعتراض تمام شود به تخلفات رسیدگی خواهد شد.
این مسوول تاکید کرد که اثبات تخلفات باید طبق مستندات انجام شود تا بتوان رای قضایی صادر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با  موضوع  آرای باطله در انتخابات شورای اسلامی شهر کرج با توجه به الکترونیکی بودن این انتخابات اشاره کرد و افزود:  پرسشی که مطرح شده این است که با توجه به الکترونیکی بدون انتخابات ، چرا بخشی از آرا باطله بوده است .

پوریانی گفت :  بر روی دستگاه‌های مکانیزه اخذ رای  کلیدی  با عنوان رای سفید  وجود دارد  که فرد رای دهنده با دریافت مجوز رای  به جای ثبت کد نامزدهای انتخاباتی ، کلید رای سفید را انتخاب می کند که بر اساس قانون آرای ماخوذه باطله حساب می شود.

معاون فرماندار کرج بیان داشت : از نظر قانونی مشکل ندارد و چنین آرایی باطله محسوب می شود.

وی در خصوص تاخیر در اطلاع رسانی آرای الکترونیکی کلانشهر کرج گفت: این تاخیر به خاطر جمع بندی صندوق های اخذ رای تمام شهرهای تابعه  شهرستان کرج بود  زیرا  به جز کرج سایر شهرهای تابعه به صورت دستی رای گیری انجام شد و می بایست همه آنها در یک صورتجلسه مشترک اعلام می شد.

پوریانی اظهار داشت : آرای مردم حق الناس است و دست اندرکاران با صیانت  از آرا و در بی طرفی کامل  روند انتخابات را پیش بردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …