چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

برگزاری مراسم ولادت امام رضا (ع) در ۲۰ بقعه متبرکه البرز

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برنامه های فرهنگی هنری متعددی از ابتدای دهه کرامت همزمان با ولادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) در استان آغاز شده، افزود: از امشب نیز برنامه های ویژه ولادت امام هشتم شیعیان در آستان مقدس امامزادگان آغاز می شود.

وی اظهار داشت: این مراسم شامل سخنرانی، مولودی خوانی، سرود و آتش بازی می باشد.

وی گفت: همچنین کاروان جشن و سرور «شمیم کرامت» در محلات پیرامون امامزادگان شاخص استان به اجرای برنامه می پردازند به طوریکه این کاروان ها با حضور در محلات به اجرای برنامه های میدانی همچون سرود و آتش بازی پرداخته ضمن اینکه بسته های فرهنگی و تبرکی را با حضور خادمان بقاع متبرکه در بین اهالی محل توزیع می کنند.

دشتکی افزود: همچنین فردا همزمان با روز ولادت کاروان شمیم کرامت در قالب کارناوال شادی در ۵ بیمارستان و مرکز درمانی استان به منظور تجلیل از کادر درمان حضور می یابند که این مراکز شامل بیمارستان های کوثر، امام علی (ع)، شبکه بهداشت و درمان استان، شهید رجایی و امام حسین (ع)‌ محمدشهر کرج می باشد.

وی یادآور شد که تمام برنامه های شب و روز ولادت در صفحات مجازی بقاع متبرکه به صورت زنده پخش می شود ضمن اینکه راس ساعت ۲۱ شب ولادت مراسم نورافشانی و آتش بازی در این ۲۰ بقعه متبرکه اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: همچنین ۳۰۰ بسته معیشتی نیز در روز ولادت در میان تعدادی از افراد نیازمند توزیع می شود.

وی در ادامه به مقام و منزلت و شخصیت امام رضا (ع)‌ اشاره کرد و گفت: در زمان امام رضا (علیه السلام)، شیعه پس از پشت سر نهادن فراز و نشیب ها وارد مرحله ای شده بود، که از ماهیت اصلی اش فاصله گرفته بود.

وی افزود: بنابراین امام رضا (ع) با آگاهی به این موضوع در سخنرانی ها و تعالیم و مناظرات خود با گوشزد کردن شاخصه ها و ویژگی های اصیل شیعه در تثبیت تشیع کوشیدند.

دشتکی بیان داشت: امام رضا (ع) با آگاهی و وقوف کامل به مصائب و مشکلاتی که از زمان شهادت امام علی (ع) در راه تفکرات شیعی ایجاد شده بود در هر فرصت و موقعیتی، که مقدور بود، برای آگاهی دادن و برشمردن ویژگی ها و شاخصه های شیعه و رهروان واقعی ائمه اطهار (ع) استفاده می کردند؛ زیرا شیعه بعد از شهادت امام علی (علیه السلام) تا زمان امام رضا (علیه السلام) با مشکلاتی که خلفا در راه مبارزه با جریان تشیع ایجاد کرده بودند از مسیر اصلی خود خارج شده بود، به گونه ای که با وجود مبارزات و استقامت ائمه اطهار (ع) تا زمان امام رضا (ع) از اعتقادات اصلی شیعی و معیارها و مصادیق آن جز در میان اندک پیروانش چیزی باقی نمانده بود.

استان البرز دارای ۱۰۰ امامزاده آرمیده در ۸۵ بقعه متبرکه می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …