یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

دستگاه قضایی در آزادسازی حریم رودخانه کرج قاطعانه برخورد می‌کند

«حسن مددی» روز شنبه در حاشیه طرح آزادسازی بستر رودخانه کرج در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طرح تخریب و ساماندهی بناهای مربوط به  دستگاه های دولتی به اتمام رسید و فقط ۲ نهاد نظامی باقی مانده که آزاد سازی حریم رودخانه اعلام آمادگی کرده اند.

وی اضافه کرد: در بخش خصوصی در پایین بستر رودخانه در منطقه حصار برخی از مالکان داوطلبانه نسبت به آزاد سازی بستر و حریم اقدام کرده اند که جای تشکر دارد؛ اما مالکان بخش های خصوصی دیگر از جمله ملکی که امروز شاهد تخریب آن بودیم با وجود اینکه اخطار داده شده اقدام به آزاد سازی بستر نکرده و تعارضاتی در بستر و حریم، منافع طبیعی و تغییر کاربری غیر مجاز و تخلفات متعدد دارد.

مددی گفت: این در حالی است که با وجود تذکر و اخطار به مالک اقدام به آزاد سازی بستر نکرده و امروز شاهد هستیم که دادگستری استان قاطعانه و با استناد به قانون اقدام به آزاد سازی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه تصریح کرد: تمام مالکان باید بدانند که در این بخش قاطعانه رفتار خواهد شد و بر همین اساس هشدار می دهیم که نسبت به آزاد سازی بستر و جلوگیری از تصرفات اقدام تا شاهد قوه قهریه در این بخش نباشند.

مددی با بیان اینکه به طور قطع اموال شان ضایع و موجبات این ضایع شدن نیز خودشان فراهم می کنند تاکید کرد: در واقع اقدامی است که علیه خودشان انجام می دهند و بر همین اساس امیدوار هستیم که در آینده نزدیک آزاد سازی بستر انجام شود.

مددی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۶۷۵ ساختمان در مسیر رودخانه کرج باید آزاد سازی صورت بگیرد گفت: تاکنون از ۱۹ دستگاه ۱۸ دستگاه که برخی از آنها چند ساختمان داشته اجرایی شده و باقیمانده نیز برخی در پایین دست رودخانه حدود ۶ مالک خصوصی داوطلبانه نسبت به آزاد سازی اقدام کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه از همان ابتدای مسیر روند آزاد سازی ادامه خواهد داشت خاطر نشان کرد: مسیر رودخانه را بر اساس قانون ساماندهی اجرا و امیدواریم تا حداکثر سه ماهه اول سال آینده شاهد اجرای کامل این طرح بوده و مردم نیز بتوانند از این طرح ساماندهی بهره گیرند.

مددی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم عنوان کرد: به محض اینکه کار تمام دستگاه ها در خصوص آزاد سازی به اتمام رسید و تخلیه نخاله ها انجام شد با دعوت از رسانه ها تمام اقدامات را به مردم نشان داده و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این موضوع را نیز قاطعانه اعلام خواهیم کرد که دیگر اجازه تصرف مجدد را نخواهیم داد و اگر کسی دست به چنین کاری بزند مجازات قانونی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه با آزاد سازی حریم برخی از بخش ها دسترسی برای مردم با رعایت نگات محیط زیستی و بهداشتی فراهم می شود ادامه داد: امروز پایین دست رودخانه یک پارک رود عملیات اجرایی آن آغاز شده که در نیمه فروردین به بهره برداری خواهد رسید.

مددی ادامه داد: تمام بخش ها و رستوران ها آن بخشی را که در حریم قرار گرفته نسبت به اجرای آزاد سازی اقدام کنند

وی همچنین در خصوص یک هتل که بر اساس اعلام میراث فرهنگی که بخش میراثی و فرهنگی دارد گفت: در خصوص این هتل نیز مقرر شده که اداره آب بررسی کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …