شنبه , 8 اردیبهشت 1403

بهزیستی البرز از ۳۳۵ کودک بد سرپرست و بی سرپرست نگهداری می کند

«وجیهه محمدی فلاح» روز شنبه در بازدید از خانه های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی البرز افزود: برنامه ریزی صحیح و منسجم برای توانمندسازی و رشد شخصیت کارآمد و مطلوب اجتماعی کودکان از محورهای اصلی بهزیستی می باشد و فرزندان مقیم در این مراکز در مسیر مهارتهای کاربردی زیست اجتماعی توانمند می شوند.

وی ادامه داد:  خدمات متناسب با مقتضیات فرهنگی و ارزشهای اخلاقی ایرانی، اسلامی با تاکید بر حفظ کرامت و حقوق این افراد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز بیان داشت: اهداف کلی این حوزه تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت برای کودکان ونوجوانان تحت سرپرستی و همچنین تربیت و پرورش آنان بر اساس الگوی زندگی اسلامی ایرانی از طریق ارتقای توانمندی های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تاکید بر محورهای رشد می باشد.

وی در خصوص دیگر وظایف بهزیستی در قبال این افراد اضافه کرد: در راستای ایفای رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر ماده ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی ، حفظ حقوق کودکان ، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان غیرموثر و صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند به بهزیستی واگذار شده است.

محمدی فلاح گفت: اهداف کلی بهزیستی و خدماتی که به این عزیزان ارایه می کند شامل تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی ،آموزش مهارتهای زندگی و فراهم نمودن شرایط لازم جهت آمادگی آنان برای بازگشت به جامعه و زندگی خانوادگی ، خود اتکایی ، مسوولیت پذیری ، تحصیل و ارتقای سطح علمی و مدارج تحصیلی، فراهم نمودن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، بستر سازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی فرزندان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …