شنبه , 15 اردیبهشت 1403

جشنواره مجازی کشوری نیمه شعبان در مدارس البرز فراخوان شد

« فرشته فهمیده » روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در این جشنواره دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان می توانند شرکت کنند، افزود: این جشنواره  با هدف ترویج آرمان مهدویت در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگوسازی اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و تقویت فضای امید، نشاط و مشارکت در سطح جامعه با محوریت انتظار فرج حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و توسعه و ترویج معارف دینی در بین نسل نوجوان و جوان از دیگر اهداف این فراخوان است.

 وی با بیان اینکه در این جشنواره دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی، مهدهای کودک و نوآموزان پیش دبستانی می توانند شرکت کنند،اضافه کرد: رده سنی ۴  تا ۱۵ سال می توانند آثار خود را در قالب نقاشی، کاردستی ، طراحی و عکس از اتاق تولد برای امام زمان (عج ) را با همراهی والدین ارسال کنند.

فهمیده تصریح کرد: فرهنگیان در قالب سه شنبه های مهدوی که شامل کارهای گروهی که در سه شنبه های مهدوی صورت گرفته، تریبون های آزاد مهدوی و بخش کنفرانس تصویری مهدوی که شامل مطالعه موضوعات مهدوی ” وقایع قبل ظهور، وقایع حین ظهور، وقایع بعد ظهور، علائم ظهور و حوادث ظهور ” مطالعه نموده و در یک کلیپ  پنج دقیقه ای برای مخاطبین توضیح دهند.

وی ادامه داد: فرهنگیان همچنین در بخش میکس خوانندگی یا متن نویسی با انتخاب یک تولید با موضوع امام عصر (عج)، ترانه و موزیک خود را متن گذاری یا صدا گذاری نموده و سپس کار را تنظیم کرده و ارسال کنند.

وی از بهترین خاطره قشنگ از نیمه شعبان، خاطرات زیبایی که در نیمه شعبان برای شما رخ داده، اتفاقات قشنگی که صورت گرفته یا کراماتی که از امام عصر(عج) در این روز دیده اند را به صورت کلیپ های تصویری کوتاه  به عنوان دیگر بخش های این جشنواره عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: در بخش عاشقانه های مهدوی هم که شامل اثرهای ماندگار خود و دیگران برای امام زمان(عج)، کارهای عام المنفعه، نذرهای خاص مهدوی و دستگیری از خانواده های آبرومند به عشق امام زمان می شود از دیگر بخش های این جشنواره است.

وی افزود: در بخش کلیپ های تصویری کوتاه که شامل کلیپ های دلتنگی به صورت صوتی یا تصویری پنج دقیقه ای و مولودی که سرود گروهی یا تک خوانی می شود را از دیگر بخش های جشنواره مجازی نیمه شعبان در مدارس برشمرد.

فهمیده با بیان اینکه علاقمندان آثار خود را در ایتا واتس آپ  تلگرام تا ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ به دبیر جشنواره نیمه شعبان  به شماره  ۰۹۱۶۵۵۶۹۷۹۲ ارسال کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …