پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

اجرای ۳۰ عنوان برنامه در البرز در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احسان خورشیدی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی برگزار شد، از اجرای ۳۰ عنوان برنامه در این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: اقداماتی از جمله تبلیغات محیطی، فضاسازی و تولیدات رسانه‌ای به مناسبت این ایام آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، امروز ۳۰ شهریور را روز تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران نامگذاری کرده اند، از برگزاری آئین تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور سه هزار نفر در این استان خبر داد و ادامه داد: این برنامه به صورت متمرکز در کرج با حضور یک هزار نفر از پیشکسوتان و در شهرستان‌های استان نیز همراه با ارتباط تصویری برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ۳۱ شهریور را روز اقتدار نیروهای مسلح و تجلیل از شهدا دانست و گفت: فردا رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور یگان‌های نمونه سپاه، ارتش و فراجا از ساعت هشت صبح در حصارک کرج اجرا و گردهمایی خادمین شهدا با عنوان قرار بی قرارها نیز به صورت متمرکز در امامزاده طاهر (ع) و نیز در سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

سرهنگ خورشیدی افزود: گلباران، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق آنها در ۱۵۸ گلزار شهدا و به صورت متمرکز ساعت ۱۶ در امامزاده محمد (ع)، افتتاح نمایشگاه‌های دفاع مقدس در کرج، فردیس، محمدشهر، مهرشهر و نظرآباد و سرکشی و دیدار با ۴۲۰ خانواده شهید در سطح استان البرز از دیگر برنامه‌های دومین روز از هفته دفاع مقدس هستند.

وی با اشاره به نامگذاری یکم مهر به عنوان معنویت، زنان، خانواده و سلامت، از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در همه شهرستان‌های استان، بسیجیان و پاسداران در نماز جمعه با سخنرانی پیش از خطبه‌های فرمانده قرارگاه عملیاتی تشکر ۲۳ متحرک نجومی نزاجا، تجلیل از ۴۲ نفر از مدافعان سلامت و ایثار و بازدید بسیجیان از باغ موزه دفاع مقدس تهران در قالب ۴۲ کاروان در این روز خبر داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، دوم مهر را روز ولایتمداری جوانان، علم و دانش و پژوهش عنوان و با اشاره به اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و مساجد، تجلیل از ۴۲ نخبه دانش آموز و دانشجو و نواختن زنگ مقاومت و قرائت میثاق نامه در مدارس، خاطرنشان کرد: همزمان با این اقدام، توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان کم برخوردار به همت سپاه استان، آغاز می‌شود.

به گفته سرهنگ خورشیدی، در سوم مهر که روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی نام گرفته است، ۴۲۰ موکب و ایستگاه صلواتی در محلات برپا و ۴۲۰ یادواره شهدا و مراسم آبروی محله مقابل منازل شهدا همراه با تجلیل از خانواده‌های آنها برگزار می‌شود. تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم، جانبازان و ایثارگران مدافع در نواحی و طبخ و توزیع ۴۲ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه چهارم مهر روز دفاع همه جانبه و پشتیبانی مردمی اصناف و سربازان نامگذاری شده است، اظهار کرد: در این روز جشنواره سربازان برگزار و از سربازان نمونه و ۴۲ نفر از ایثارگران که در دفاع مقدس نقش پشتیبانی مردمی و اصناف را داشتند تجلیل می‌شود. در پنجم مهر که روز وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی نام گرفته است نیز رزمایش مجازی ثامن برای پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی در قالب سخنرانی، کرسی آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد با حضور اساتید، دانش آموزان، فرهنگیان و … در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و ادارات خبر داد و بیان کرد: ششم مهر نیز روز نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستایی و پیشمرگان کرد مسلمان نام گرفته است.

سرهنگ خورشیدی افزود: در این روز در برنامه‌ای متمرکز که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزار خواهد شد، ۲۰ هزار بسته معیشتی به همت سپاه استان البرز، میان خانواده‌های کم برخوردار توزیع می‌شود که مطمئناً ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان نیز بسته‌هایی را تهیه کرده اند.

وی، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی و عمرانی به مناطق محروم و کم برخوردار، تجلیل از ۴۲ نفر از جهادگران و روحانیون رزمنده و ایثارگر، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی در فردیس و نظرآباد و اهدای ۴۲ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند و کم برخوردار را از دیگر برنامه‌های روز ششم مهر عنوان کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در پایان اظهار کرد: در هفتم مهر که روز فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان انقلاب نامگذاری شده است نیز گردهمایی یاد یاران با حضور دو هزار نفر از یادگاران دفاع مقدس در کانون شهید سبحانی سپاه کرج و نیز یادواره شهدای ورزشکار همراه با تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان برگزار خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …