یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403

نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی البرز تشدید می‌شود

«میثم  قدمی» روز یکشنبه به خبرنگاران گفت:  به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت مسافران نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در استان به صورت شبانه روزی خواهد بود

وی با اشاره به اینکه مسافران برای استفاده از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی باید  کارت واکسن داشته باشند و دفاتر خدمات مسافری موظف هستند با بررسی مدارک مسافران از جمله کارت واکسن نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند، افزود: در همین راستا سامانه‌ای با عنوان «سروا» طراحی شده که کد ملی فرد متقاضی بلیت اخذ و بر اساس آن وضعیت مسافر از نظر سلامتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قدمی با تأکید بر اینکه شرکت‌های مسافربری مجاز به فروش بلیت و خدمات به افراد دارای بیماری کووید19 نیستند، گفت: این کار به منزله تخلف بوده و با شرکت مربوطه برخورد می‌شود.

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه به دیگر اقدامات اجرایی اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی (ماسک و دستکش) بین مسافران، ضدعفونی‌کردن روزانه صندلی اتوبوس‌ها، فروش اینترنتی بلیت ها، قراردادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه‌ها و ارسال پیام‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی به مسافران در دستور کار قرار دارد.

این مسوول تصریح کرد: همچنین برای فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری خرید بلیت نیز پیامک‌هایی با محتوای راه‌های خرید بلیت اینترنتی و مزایای استفاده از این روش برای مسافران ارسال می‌شود.

وی در ادامه از تجهیز دفتر نمایندگی اداره کل در پایانه شهید کلانتری کرج خبرداد و گفت: همکاران مستقر در این دفتر ضمن ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوطه به شرکت‌های مسافربری رسیدگی به شکایات مسافران و نظارت بر اجرای مطلوب دستورالعمل‌ها را انجام خواهند داد.

قدمی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات مذکور برای ایام نوروز این اداره‌کل با همکاری تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافری، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری نظارت میدانی را با ایجاد گشت مشترک در دستور کار قرار داده است که بر این اساس بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی قبل و بعد از سفر و سایر الزامات ارتقای سطح خدمات نظارت می‌شود.

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز یادآور شد: مسافران در صورت عدم رضایت از نحوه عملکرد بخش حمل و نقل عمومی می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات و ثبت شکایت مسافران و همچنین مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی اداره کل در پایانه یا ادارات تابعه شهرستانی اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف از جمله برخورد نامناسب کارکنان شرکت، رانندگان و مهماندار، تأخیر سفر، رفتار نامتعارف رانندگان در حین رانندگی، سرویس‌دهی نامناسب در سفر، عدم تعهد نسبت به بار سفر، عدم توقف برای نماز و … ثبت کنند تا به شکایات آنها رسیدگی شود.

استان البرز یک هزارو ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه،‌بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد،‌ ۱۸ درصد ترافیک راه های کشور در البرز است.

سالانه در ایام تعطیلات نوروز میلیون ها مسافر از سراسر کشور در راه های استان البرز به استان های مختلف کشور تردد می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …