پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| ورود «اُمیکرون» به کشور تأیید نشد؛ هشدارها جدی گرفته شود/ واکسن‌زده‌ها هم مصون از سویه جدید نیستند + نقشه

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم؛ شیوع کرونا در ایران پس از واکسیناسیون سراسری نسبت به ماه‌های گذشته با کاهش چشمگیر روبه‌رو شده به‌نحوی که در روزهای اخیر آمار فوتی‌ها به زیر 100نفر رسیده است. در عین حال، ورود سویه جدید «اُمیکرون» و مقاومت آن در برابر واکسیناسیون، نگرانی‌هایی در بین هموطنان به وجود آورده است. با این وجود، دکتر “سوری” رئیس کمیته اپیدمیولوژی کرونا در پاسخ به بروز برخی نگرانی‌ها گفته است: تاکنون مورد تایید شده‌ای از «اُمیکرون» در کشور گزارش نشده اما باید آن را جدی گرفت.

همین اظهارنظر می‌تواند مهمترین دلیل برای بازگشت هموطنان عزیز در نقاط مختلف کشور به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از برپایی دورهمی‌ها باشد؛ چه‌آنکه سویه جدید موسوم به «اُمیکرون» نسبت به سویه‌های قبلی دارای قدرت انتشار بالاتر است و همچنان خطراتی را متوجه سلامت جامعه می‌کند.

در ادامه ضمن توجه به نقشه فعلی کرونا در ایران، بررسی آخرین وضعیت استان‌های کشور از نظر مخاطبان گرامی می‌گذرد:

استان آذربایجان غربی/ تعداد فوتی‌ها کاهش یافت

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌غربی و با اشاره به کاهش فوتی‌های کرونایی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته دو نفر در ارومیه بر اثر کروناویروس جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: از اسفند سال 98 تا امروز تعداد هفت هزار و 193 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سراسر آذربایجان‌غربی فوت کردند.

وی از ابتلای 181 نفر دیگر به کرونا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 322 هزار و 564 نفر در استان به بیماری کروناویروس آلوده شده‌اند.

ولی‌زاده در ادامه افزود: هم اکنون تعداد 503 نفر به علت سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح آذربایجان‌غربی بستری و در حال مداوا هستند.

وی با اشاره به واکسیناسیون 16 هزار و 387 نفر دیگر در شبانه روز گذشته بیان کرد: در این رابطه نیز تاکنون چهار میلیون و 486 هزار و 866 نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که 87 هزار و 961 دوز آن مربوط به دوز سوم بوده است.

استان اصفهان/ 107 مورد ابتلای جدید کرونا شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای 107 نفر به کرونا در 24 ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و  268 هزار و 309 ابتلای  قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 427 هزار و 907 نفر بوده که از این تعداد 185 هزار و 749 نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 125 هزار و 248 بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون 17 هزار و 168 نفر نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 107 مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و 101 بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال 70 نفر آنها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 6 خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص 61 بیمار تعداد مجموع بستریان به 422 بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

استان بوشهر/ بستری 56 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در استان گفت: هم اکنون 56 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همه 10 شهرستان استان بوشهر در شرایط کم خطر یا آبی کرونایی قرار دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 21 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: از این تعداد ابتلای 3 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 5 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار دارند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 4 بیمار در وضعیت حاد قرار دارند.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 22 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 4 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری با اشاره به ثبت نشدن فوتی کرونایی در 24 ساعت گذشته تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 32 بیمار از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به سبب ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 89 هزار و 300 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان کرمان/ 4بیمار کرونایی دیگر در استان فوت کردند

با فوت 4 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 122 مورد رسیده است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه روند کلی بیماری در استان ثابت و شکننده است اظهار داشت: با این وجود نباید فراموش کنیم که کرونا همچنان در سطح جامعه فعال است و خطر احتمالی شیوع گسترده آن هنوز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه زمینه ایجاد واکسیناسیون همگانی در کشور فراهم شده با این وجود هنوز عده‌ای در برابر تزریق واکسن مقاومت می‌کنند افزود: تا کنون سه میلیون و 970 هزار و 595 دوز واکسن کرونا در استان تزریق و واکسیناسیون یک میلیون و 774 هزار و 629 نفر کامل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان کرمان در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد گفت:  با این وجود هنوز احتمال جهش ناگهانی و فراگیر شدن مجدد ویروس وجود دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 161 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 101 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 16 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 8 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 9 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 27 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

صحبتی با اشاره به بستری 25 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 43 هزار و 857 مورد رسیده است.

وی به فوت 4 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 122 مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 118 هزار و 905 دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 774 هزار و 629 دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان 77 هزار و 61 دوز است.

استان مرکزی/ 28مورد جدید شناسایی شد

سیدمحمد جمالیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  اراک ، با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: طبق آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در 24 ساعت گذشته  28 مورد جدید مبتلا به بیماری کووید 19 در استان مرکزی شناسایی شده است.

وی افزود: 11 نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد:  17 نفر از این بیماران هم خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

جمالیان بیان کرد: با احتساب مبتلایان جدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع تاکنون در استان به 105  هزار و 754 نفر رسید.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا از نقاط مختلف استان مرکزی گزارش نشده و مجموع  فوتی‌های کووید 19 در استان مرکزی تاکنون به دو هزار و  982 نفر رسیده است.

استان خراسان رضوی/ 22 درصد از جمعیت استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از 120 هزار نفر از افراد بالای 40 سال که 6 ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته است دز سوم را نیز دریافت کرده‌اند .

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: بیش از 120 هزار نفر از افراد بالای 40 سال که 6 ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته است دز سوم را نیز دریافت کرده اند که 22 درصد از جمعیت واجد شرایط در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شامل می شوند.

وی افزود: هم‌اکنون 91 درصد از جمعیت بالای 12 سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول واکسن کرونا و 74 درصد هم دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.  

پهلوان تصریح کرد: جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر مشهد، 15 شهرستان دیگر را نیز زیر پوشش دارد شامل پنج میلیون و 100 هزار نفر است.

دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه 110 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و بستری می‌شوند.

پهلوان، تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را 290 نفر عنوان کرد که 75 نفر از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت بستری و معالجه قرار دارند.

استان قزوین/ مرگ‌ومیر کرونایی در استان 40 درصد کاهش یافت

در 24 ساعت اخیر 3 بیمار بدحال کرونایی جان خود را از دست دادند که این آمار 40 درصد از روز قبل کمتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 12 درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 37 مورد تازه ابتلای کرونایی در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار در قیاس با روز قبل 4 نفر کاهش یافته است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش 19 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی استان قزوین اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر 39 بیمار کرونایی به دلیل علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز پیش 9 نفر کمتر شده است.

وی با بیان اینکه آمار بیماران بدحال هم 13 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر 13 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شدند که این آمار 2 نفر از روز قبل کمتر شده است.

رحمانی از کاهش 40 درصدی نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین خبر داد و افزود: در 24 ساعت گذشته 3 بیمار کرونایی بدحال به علت شدت بیماری و ضعف مفرط جسمانی در استان قزوین جان خود را از دست دادند که این آمار از روز قبل 2 نفر کمتر است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به کاهش 34 درصدی موارد بهبودیافتگان کرونایی گفت: در شبانه‌روز اخیر 33 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین ترخیص شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 17 نفر کاهش داشته است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با فقط یک نفر افزایش به 191 نفر رسید و پیش‌بینی ما هم کاهشی شدن روند کلی بستری‌های کرونایی خواهد بود.

استان اردبیل/ 50هزار دانش‌آموز اردبیلی واکسن کرونا تزریق کردند

فرماندار اردبیل گفت: امسال در حدود50 هزار نفر از دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله در شهرستان اردبیل واکسن کرونا تزریق کردند.

مسعود امامی‌یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: امسال در حدود50 هزار نفر از دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله در شهرستان اردبیل واکسن کرونا تزریق کردند.

امامی‌یگانه اظهار کرد: 92 درصد دانش‌آموزان دز اول و 73 درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که در حال حاضر مدارس در شهرستان اردبیل با ظرفیت 50 درصد  و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دایر است.

وی گفت: در شرایط فعلی با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته و روند مطلوب کنترل بیماری ، خانواده‌ها از برگزاری کلاس‌های حضوری نگرانی نداشته باشند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: آمار جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته برای شانزدهمین بار در 2 ماه اخیر به صفر رسید و مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.19 در این استان، در رقم 2 هزار و 592 نفر باقی ماند.

وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته شمار مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل به 129 نفر رسید که این میزان بستری همزمان مبتلایان کووید.19 در این استان 768 نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در 3.5 ماه پیش است.

امامی‌یگانه افزود: طی شبانه‌روز گذشته 32 فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این میزان بستری روزانه مبتلایان نیز نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در 3.5 ماه قبل، 157 نفر کاهش را نشان می‌دهد.

استان ایلام/ بدون فوتی و 15 ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای 15 نفر به کرونا در 24 ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 66 هزار و 752 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 15 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 63 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 13 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 66 هزار و 500 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 172 نفر بوده است.

استان گیلان/ آمار بستری‌شدگان کرونایی به 203 نفر کاهش یافت

 

203 بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند‌.

 

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 203 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 61 نفر از این تعداد در شبانه‌روز گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند. 

همچنین 44 نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند البته در پی گسترش پوشش‌دهی واکسیناسیون شمار بیماران بستری شده در این بخش کاهش یافته است.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر 14 شهرستان استان گیلان در وضعیت آبی کرونایی و 3 شهرستان دیگر در رنگ‌بندی زرد قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های استان قرمز یا نارنجی نیست.

انجام واکسیناسیون کرونا همچنان با سرعت خوبی در استان گیلان در حال انجام است و 457 پایگاه واکسیناسیون روز گذشته در سراسر استان گیلان به واکسیناسیون جمعیت بالای 12 سال در استان گیلان مشغول بودند.

 استان گیلان علاوه بر اینکه در حوزه میزان پوشش‌دهی واکسیناسیون کرونا در دز نخست و نوبت دوم و همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان در سطح کشور رتبه نخست را دارد، در بخش تزریق دز سوم به سالمندان هم پیش‌روی خوبی دارد.

استان فارس/ شمار بستری روزانه به زیر 100 نفر رسید

با بستری 91 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته هم اکنون 693 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

براساس آخرین وضعیت ثبت‌ شده درباره رنگ‌بندی استان‌ها و شهرستان‌ها که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده همه شهرستان‌های استان فارس در وضعیت کم خطر قرار دارند و شیراز نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است. 

بر این اساس شهرستان‌های صفاشهر، ممسنی، آباده، طشک، نی‌ریز، استهبان، جهرم، خفر، کوار و زرین دشت در وضعیت زرد قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی هستند که این موضوع سبب شده روند ابتلا و فوت کرونا در استان نیز رو به کاهش باشد. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و 530 هزار و 304 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 445 هزار و 65 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون 266 هزار و 116مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 61 هزار و 763 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 506 هزار و 828 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

با بستری 91 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته هم اکنون 693 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 103 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در 24 ساعت گذشته هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 327 نفر رسید.

همچنین از ابتدا تاکنون 496 هزار و 720 هم استانی مبتلا به کووید19 بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

استان یزد/ شناسایی 60 بیمار جدید مبتلا به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در شبانه روز گذشته بیش از 60 بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد در ارتباط با وضعیت کرونایی استان یزد اظهار داشت: از 659  نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 68 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده‌اند.

 وی با بیان اینکه از این تعداد، 7 نفر در بیمارستان های استان بستری و 61 نفر در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند، گفت: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سلمانی به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان‌های استان یزد اشاره کرد و افزود: 1 بیمار در اردکان، 1 بیمار در بهاباد، 1 بیمار در مهریز و 3 بیمار در شهر یزد شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نباید کاهش آمار کرونایی استان سبب کاهش رعایت پروتکل‌ها شود گفت:  در شبانه روز گذشته فوت بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد گزارش نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد تصریح کرد: در حال حاضر   245 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد،   80 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه یزد خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

استان کردستان/ آمار فوتی‌های کرونایی به 1920 نفر رسید

آخرین وضعیت کرونا در کردستان حاکی از شناسایی 40 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان دارد.

در حال حاضر 188 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند که حال 27 نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) وخیم گزارش شده است.

شمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌ها در سنندج: 95 نفر، سقز: 10 نفر، مریوان: 16 نفر، قروه: 4 نفر، بیجار: 6 نفر، کامیاران: 16 نفر، دیواندره: 1 نفر، بانه: 31 نفر، دهگلان: 7 نفر و سروآباد: 2 نفر است.

آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان با یک فوتی روز گذشته از ابتدا تا کنون به 1920 نفر رسیده که از این تعداد 836 نفر در سنندج، 305 نفر در سقز، 150 نفر در قروه، 102 نفر در کامیاران، 150 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 72 نفر در بیجار، 184 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

کاهش چشمگیر بیماران بدحال کرونایی در کاشان

تنها 3 بیمار کرونایی در بخش مراقب ویژه در منطقه کاشان بستری هستند.

کاشان همچنان در وضعیت زرد قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و خوشبختانه طی چند روز گذشته این ویروس منحوس در کاشان افت نسبی اما شکننده داشته است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته هفت بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد سه بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و دو بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء و دو بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل 24 و حداکثر 54 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار حداقل 50 و حداکثر 82 سال به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 64 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 34 بیمار در شهرستان کاشان و 30 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران پنج بیمار به صورت موقت بستری شدند.

وی از بستری سه بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته خوشبختانه هیچ بیماری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 22 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 264 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 584 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

استان سمنان/ بستری شدن 10 بیمار جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن 10 بیمار جدید مبتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 49 هزار و 848 بیمار مبتلا به کرونا مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 10 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد 10 هزار و  758  نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

قدس به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد 9 هزار و 640 نفر بهبود یافتند.

وی همچنین افزود: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون نیز 39 هزار و 90 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

استان کرمانشاه/ 10بیمار کرونایی حال وخیم دارند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 10 بیمار کرونایی در استان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیمی دارند.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 8 مورد مثبت بستری و 17 مورد بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در کرمانشاه شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته یک نفر دیگر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داد و تعداد جانباختگان به 2914 نفر رسید.

محمدی گفت: همچنین در این مدت 47 مورد بیمار بستری جدید گزارش شده و 56 نفر نیز بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی افزود: اکنون 122 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و 7 نفر نیز به عنوان بستری موقت رمدسیویر دریافت می‌کنند.

محمدی گفت: از مجموع بیماران بستری 35 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال 10 نفر از آن‌ها وخیم است.

استان خراسان جنوبی/ روز بدون فوتی

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: روز گذشته 256 آزمایش جدید در استان انجام شد که در مجموع 44 بیمار جدید کرونایی شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: از این تعداد 16 مورد از بیرجند، 12 مورد از طبس، 16 مورد از طبس، نهبندان و قاین هر کدام 5 مورد، 2 مورد از فردوس، زیرکوه، سربیشه، سرایان و بشرویه هر کدام یک مورد شناسایی شد.

وی بیان کرد: شهرهای خوسف، و درمیان نیز مورد جدیدی از بیماری کرونا شناسایی نشده است.

به گفته دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر 162 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 45 نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 15 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 2 نفر نامساعد است.

شریف زاده افزود: در شبانه روز گذشته مورد جدید فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد فوتی‌های کرونا همان یک هزار و 252 نفر است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان همچنین گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان 547هزار و 211 نفر واکسن نوبت اول، 474هزار و 275نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند و در مجموع یک میلیون و 42 هزار و 399 دز واکسن کرونا تزریق شده است.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …