دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه چهل ساله دوم نظام اسلامی است

 آیت الله« سید محمدمهدی حسینی همدانی» روز چهارشنبه در رزمایش توانمندسازی منطق مشترک اعتلای بسیج ویژه فرمانده های رده های تابعه سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرزبا تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی یکم خردادماه ۱۳۹۸ راهکار عملی بیانیه «گام دوم» را تشریح و تبیین کردند، افزود: کسی که به دنبال اجرایی کردن بیانیه «گام دوم» باشد، نمی‌تواند این سخنرانی را نادیده بگیرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ما در چله دوم انقلاب قرار داریم و نسبت به گذشته پخته‌تر شده‌ایم، عنوان کرد: در «گام دوم انقلاب»، سخن از تحول است و بسیج یکی از نهادهایی است که باید دائم در حال تحول و تحول گر جامعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه روح حاکم بر بیانیه «گام دوم» امید و امیدآفرینی است، گفت: امید و امیدآفرینی در جامعه از مطالبات رهبر معظم انقلاب است بنابراین اگر ما مجاهدان جبهه حق هستیم باید ذیل مدیریت الهی ولی عمل کنیم.

امام جمعه کرج بیان داشت: در زمانی که خبری از مباحث حقوقی نبود رساله حقوق امام سجاد (ع) تحولی در مباحث حقوقی به وجود آورد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر لزوم همگرایی و پرهیز از هرگونه موازی کاری در مجموعه‌های فرهنگی به‌خصوص بسیج، اظهار داشت: برآیند همه‌ی نیروها باید در موضوعات مشخصی متمرکز شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه بسیج یک مجموعه تکلیف گراست، یادآورشد: بسیج یک الگو برای سایر مجموعه‌ها است بنابراین باید با زنده‌بودن، زنده کردن، خوب و به‌موقع عمل کردن مرجعیت و الگو بودن خود را حفظ کند.

وی بابیان اینکه پاسدار به معنای نگهبان و مراقب است، افزود: این مراقبت و پاسداری باید همیشه در موضوعات و عرصه‌های مختلف باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه سپاه و بسیج ولیده انقلاب است، گفت: خوب فهمیدن، به‌موقع و درست عمل کردن از ویژگی‌های بسیج و سپاه پاسداران است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان یکی از خوب فهمیدن‌ها و به‌موقع عمل کردن‌های مجموعه بسیج است.

وی در بخش دیگری به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بسیج پرداخت و گفت: بسیج متوجه تکالیف الهی است بنابراین هر جا که به تخصص و توان او لازم بوده حاضرشده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به بیانات بینانگذار  کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با بسیج مستضعفین، ادامه داد : امام (ره) دربیانی می‌فرمایند: «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران، یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.»

آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه وظیفه گرایی، تکلیف گرایی و حضور مستمر درصحنه از ویژگی‌های تفکر بسیجی است، گفت: این فرهنگ تا آنجا توسعه پیدا کرد که الگوی بسیاری از کشورهای دیگر جهان شده است.

وی افزود: طبق بیان رهبر معظم انقلاب عقبه و پایه اساسی بسیج «مسوولیت» و «بصیرت» آن است.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری به طرح‌های مختلف بسیج طی سال‌های اخیر اشاره کرد و در ادامه به طرح «حلقه‌ی صالحین» پرداخت و بیان داشت: طرح‌های مختلف بسیج مثل «حلقه‌ی صالحین» هدف نیست بلکه پلی برای رسیدن به مقاصد بالاتر است.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: حلقه‌های صالحین به‌منظور فعال‌سازی جامعه و افزایش ظرفیت اجتماعی و پیدا کردن و هم‌افزایی گروه‌های مختلف جامعه راه‌اندازی و اجرا شد که متأسفانه هنوز این مهم محقق نشده است.

رییس شورای سیاستگذاری  امور مساجد استان البرز در بخش دیگری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با «جهاد تبیین» گفت: «جهاد تبیین» یکی از مواردی است که اگر به‌خوبی صورت گیرد خود باعث امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی  تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم امیدآفرینی کنیم باید خود امید را باور کرده باشیم و بزنگاه رزمایش توانمندسازی منطق نقشه مشترک اعتلای بسیج «امید» است که با توجه به اینکه تأکید این رزمایش بر محله محوری است اگر ما به مساجد رجوع نکنیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: مسجد تراز، محله را تراز می‌کند و جامعه تراز از محلات تراز تشکیل می‌شوند و مدیری که در مسجد پرورش‌یافته باشد می‌تواند کار جهادی انجام دهد و اهل اختلاس و رانت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه بسیج معین امام مسجد است، گفت: تمام کارها و امور مسجد حول امام مسجد می‌چرخد و بسیج باید همراه و معین امام باشد نه در مقابل او بایستد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …