جمعه , 10 فروردین 1403

حماسه شهید فهمیده الگویی تاریخی و فراموش نشدنی است

سلیمان رستمیان روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هشتم آبان ماه سالگرد شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید «محمدحسین فهمیده» و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، از این شهید والامقام به عنوان  تجسم عینی ایثار و از خودگذشتگی یاد کرد و اظهار داشت: شهید فهمیده با وجود سن پایین به همگان درس شجاعت، فداکاری و مقاومت آموخت.
وی افزود: حماسه شهید فهمیده یک شگفتی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نباید به فراموشی سپرده شود، شجاعت، استقلال‌طلبی و ازخودگذشتگی از جمله ویژگی‌هایی هستند که  وجود شهید فهمیده مالامال از آن‌ها بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز شهید فهمیده را الگوی بی‌نظیر ایثار و شهادت برای یک ملت دانست و تصریح کرد:  این شهید  و دیگر شهدای دانش‌آموز افتخاری عظیم برای ملت ایران هستند که با جهاد خود تأثیری فرا منطقه‌ای بر روی تمامی ملت‌ها و انقلاب‌های جهان گذاشته‌اند.
وی افزود: دانش آموزان از جمله اقشاری بودند که با وجود سن کم  هیچ  هراسی از دشمن  نداشتند و با لبیک به فرمان  امام  خمینی (ره)  و حرکت شجاعانه به الگوی شجاعت و ایثار برای جامعه اسلامی تبدیل شدند.

وی بیان داشت: شهید فهمیده دانش‌آموزی انقلابی از همین جنس است که با شهادت خود برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.
رستمیان به ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: امروز شهید علی لندی نوجوان خوزستانی  ادامه دهنده راه تمام شهیدای نوجوان و دانش آموز همچون شهید فهمیده و بهنام محمدی است که با بصیرت، آگاهی، شجاعت و اعتقاد قلبی از هستی خود گذشتند، و این تاثیر و نتیجه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. 
وی نقش مدارس و دانش آموزان را در تدوام و پایداری انقلاب موثر و مهم دانست و افزود: سیره و روش زندگی شهدایی همچون شهید فهمیده نه تنها در کتاب های درسی بلکه باید در تمامی ابعاد زندگی دانش آموزان فرهنگ سازی شود، مدارس ما باید بیشتر به ابعاد زندگانی شهدایی همچون شهید فهمیده و علی لندی بپردازند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا، همچون شهید فهمیده رسالتی سنگین است که باید بدان عمل نمود، تصریح کرد: ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است و باید ضمن ادامه دادن راه این کبوتران خونین بال از ارزش‌های نظام که شهدا خون خود را برای آن هدیه دادند دفاع کنیم.

استان البرز ۳۷۶ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی  کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …