شنبه , 1 اردیبهشت 1403

دام های سبک البرز پیش از ورود به مراتع واکسیناسیون شوند

دام های سبک البرز پیش از ورود به مراتع واکسیناسیون شوندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ «اصغر جوادیان نژاد» در نشستی که با حضور نمایندگان ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، امور عشایری و.بخشداری آسارا در اداره محیط زیست کرج برگزار شد، افزود:  اکنون به فصل تعلیف دام و حضور دام‌های عشایری و کوچ رو به مراتع منطقه حفاظت شده البرز جنوبی نزدیک شده ایم و باید اقدامات پیشگیرانه به عمل آید.

وی تصریح کرد: کنترل دام و پیشگیری از انتشار بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین حیات وحش منطقه حفاظت شده البرز جنوبی نیاز به جلب مشارکت و همکاری دستگاههای مرتبط دارد.

جوادیان نژاد افزود: انجام واکسیناسیون تمام دام ها بر علیه بیماری PPR (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) حداقل ۲ هفته قبل از حرکت دامها از مبدا به سمت مراتع از سوی دامپزشکی و همچنین کنترل گله های دام در ایستگاهها و مبادی کنترلی توسط  اکیپ‌های مشترک منابع طبیعی، محیط زیست و دامپزشکی و جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به مراتع ضروری است.
 وی همچنین به اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی از طریق دستگاههای ذیربط در زمینه واکسیناسیون و جلب همکاری دهیاران در اطلاع رسانی دامهای غیر مجاز و گزارش تخلفات به سامانه های ۱۵۴۰ و ۱۵۰۴ تاکید کرد.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک پارسال سبب تلف شدن تعدادی کل و بز وحشی در ارتفاعات استان البرز شد که منشاء این بیماری، مشترک بودن آبشخورهای دام های اهلی و وحوش شناخته شد. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …