چهارشنبه , 26 اردیبهشت 1403

البرز پایلوت طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی شد

به گزارش ایرنا، ” علی حجرگشت “ روز چهارشنبه درآیین آغاز طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی که در مدرسه دخترانه  فاطمه پزشکی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزارشد، اظهارداشت: هفته آینده این طرح به عنوان پایلوت کشوری با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش کلید می خورد.

وی بیان داشت: دراین طرح کشوری فضاهای ورزشی مدارس و مجموعه های ورزشی برای استفاده دانش آموزان و اولیا آماده می شود با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد انتظار می رود مدارس دخترانه البرز در این طرح ویژه دیده شوند تا دختران دانش آموز و مادرانشان بتوانند از فضاهای ورزشی مدارس استان استفاده کنند.

حجرگشت با اشاره به اینکه بی تحرکی و چاقی دانش آموزان زنگ خطری برای آینده آنهاست، عنوان کرد: استان البرز نه تنها از نظر فضای آموزشی با کمبود مواجه است بلکه از نظر سرانه فضاهای ورزشی هم در سطح پایینی قرار دارد.

وی یادآورشد: علی رغم همه تلاش ها و زحمات انجام شده در زمینه ایجاد زیرساخت های آموزشی و ورزشی برای دانش آموزان در این استان اما البرز محروم ترین استان کشور دربخش فضاهای آموزشی و تربیت بدنی است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: برای اجرای این طرح مهم در البرز نیاز به مشارکت متولیان آن در آموزش و پرورش و همچنین اولیای دانش آموزان داریم زیرا سلامت جسم و روان در ۲ کانون مهم مدرسه و خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است و در سند تحول بنیادین نیز بر این موضوع توجه شده است.

وی ادامه داد: در طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی روزهای پنجشنبه و جمعه فضای فیزیکی مجموعه های ورزشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان در اختیار دانش آموزان و خانواده های آنها قرار می گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز نیزگفت: این طرح به استناد اصل سوم قانون اساسی مبنی بر آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و اصل دهم قانون اساسی با تاکید بر خانواده محوری برنامه‌ها، سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می شود.

« فرشید علیزاده » افزود: در سال گذشته طرح کنترل وزن و چاقی برای ۴۲۵ هزار دانش آموز در مدارس البرز اجرا شد که ۳۴ درصد دانش آموزان مدارس این استان دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

وی تصریح کرد: در ابتدای اجرای این طرح قرار بود ۷۰ درصد جمعیت دانش آموزی البرز زیر پوشش طرح کوچ قرار گیرد اما با مشارکت اولیا ۹۰ درصد جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفت.

وی یادآورشد: در طرح ارتقاء سواد حرکتی نیز برای  ۳۰ درصد دانش آموزان مدارس ابتدایی البرز برنامه ریزی شد اما با همراهی اولیا ۱۱۰ هزارنفر که ۴۷ درصد جمعیت دانش آموزی می شود زیر پوشش قرار گرفته است.

علیزاده تاکید کرد: سرانه ورزشی دانش آموزی البرز پایین است که اجرای این طرح می تواند نقش موثری در سوق دادن دانش آموزان و اولیا به سوی فعالیت های تربیت بدنی داشته باشد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …