جمعه , 14 اردیبهشت 1403

۷۳ واحد تولید کننده محصولات دارویی در البرز فعال است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، رامین ربیعی در بازدید از واحدهای تولید داروی سیناژن و آریوژن فارمد با قدردانی از جایگاه ویژه این ۲ واحد در توسعه صادرات کشور و به عنوان صادر کننده نمونه استان، تاکید کرد: با تلاش های انجام شده در ۱۵ واحد ممتاز تولید داروی استان، البرز اولین صادر کننده محصولات دارویی بیوتکنولوژی در کشور به شمار می آید.

وی ادامه داد:  با تکمیل طرح های در دست اقدام در حوزه تولید دارو در سطح استان و تکمیل پروژه های در حال استقرار شهرک صنعتی برکت به عنوان تنها شهرک تخصصی دارویی در کشور، البرز جایگاه بی بدیلی در این صنعت در کشور خواهد داشت.

ربیعی تصریح کرد: البرز همچنین دومین تولید کننده داروی فاکتور هفت در دنیا به شمار می آید که این محصول توسط شرکت دارویی آریوژن فارمد تولید و به کشور و همچنین نقاط مختلف دنیا عرضه می شود.

رییس  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه کرد: با همت و تلاش مدیران خستگی ناپذیر سیناژن و اکتورکو، شاهد آن هستیم که استان البرز به عنوان بزرگترین قطب تولید داروهای ضد MS در شور شناخته می شود.

ربیعی ادامه داد: این ۲ واحد دارای عمکرد مناسب و قابل تقدیری در حوزه صادرات هستند که  به طور قطع با تسهیل برخی شرایط می توانند ظرفیت های جدیدی از افزایش صادرات و توسعه صادرات غیرنفتی را برای کشور رقم بزنند.

گفتنی است در جریان این بازدید مدیران ۲ شرکت سیناژن و آریوژن فارمد نیز با طرح برخی از مسائل خود در حوزه تولید و صادرات، پیشنهاداتی در خصوص نحوه تخصیص یارانه دارویی و تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش دارویی ارائه نمودند و مقرر شد مراتب در اسرع وقت به مسوولان ذیربط منعکس شود.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …