شنبه , 15 اردیبهشت 1403

سکونتگاه های غیر رسمی البرز در قالب طرح ملی مسکن ساماندهی می شوند

مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان البرز افزود: در اجرای  این طرح  باید تمام مدیران مربوطه  آموزش لازم را ببینند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد پیش بینی های لازم برای بارگذاری جمعیت در مناطق هدف صورت گیرد و از قبل، زیرساخت های مورد نیاز تامین شود.
عبداللهی گفت: ساماندهی بافت های فرسوده و حاشیه نشینی در استان و برنامه ریزی برای مانایی و افزایش جمعیت در روستاها از جمله موضوعاتی است که در اجرای طرح ملی مسکن باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: کارها باید  دقیق و علمی دنبال پیش رود  و در طرح ملی مسکن نیز خانه هایی با کیفیت و عالی بنا شود.

عبداللهی ز با بیان اینکه البرز باید طی چهار سال ۱۲۰ هزار مسکن ملی بسازد، گفت: بر این اساس این استان باید سالی ۳۰ هزار مسکن را در این طرح تامین کرده و تحویل دهد.
وی با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط ۹۰ هزار نفر جمعیت مهاجر به البرز اضافه می شود، افزود: در اجرای این طرح باید چالش ها و موضوعات آینده را نیز در نظر داشته باشیم، به طوری که مسکن ملی با هدف ساماندهی مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی باشد و تبعاتی همچون افزایش مهاجرت ها را همراه نداشته باشد.
عبداللهی گفت: در جلسه با رییس جمهوری و وزیر راه نیز این موضوع مطرح شد که شهرداران و تمام دستگاه های مربوطه با همراهی ویژه، ظرف مدت یک ماه پروانه ها را صادر کنند و کار وارد مرحله اجرا شود.
وی با اشاره به وضعیت شهرستان اشتهارد، افزود: خوشبختانه با توجه به روند تولید و پویایی شهرک های صنعتی اشتهارد، این شهرستان اکنون نیازمند پنج هزار نیروی کار است ولی مانعی که در این راستا وجود دارد، تامین مسکن است.
استاندار البرز گفت: ابتدا باید زیرساخت های لازم همچون آب شرب را برای شهرستانی مانند اشتهارد فراهم کنیم و سپس بخشی از طرح ملی مسکن را درآن اجرایی کنیم.
عبداللهی گفت: همه باید یکصدا باشیم و از طرح حمایت کنیم، همچنین شهرداری ها باید با جدیت بیشتری پای کار باشند.
استاندار البرز با اشاره به مشکل تامین آب، گفت: اگر بازچرخانی آب به صورت علمی و با امکانات لازم در کشور ما محقق نشود، مشکل تامین آب حاد تر خواهد شد.
وی افزود: تمام شهرک های صنعتی و مسکونی استان باید مجهز به تصفیه خانه فاضلاب و حوضچه های ذخیره آب شوند.

استان البرز دارای حدود سه میلیون نفر جمعیت است که یک سوم جمعیت آن در سکونتگاه‌های غیر رسمی ساکن هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …