یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

لایحه ۶ هزارو ۱۰۱ میلیارد تومانی بودجه شهرداری کرج تصویب شد

«علی قاسم پور»  روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری که  پنج هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان بود حدود یک هزار میلیارد تومان نشان می دهد.

وی افزود: همچنین این بودجه در مقایسه با متمم بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ چهار هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان، با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

قاسم پور، با بیان اینکه بودجه مصوب مبتنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، خدمات و وظایف روزمره شهرداری و برنامه های تکمیلی است، اضافه کرد: ۶۱ درصد بودجه مصوب مربوط به تملک دارایی سرمایه ای، تعهدات قطعی و تملک دارایی مالی است که مجموع اعتبارات عمرانی شهرداری در سال آینده را تشکیل می دهد.

رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: همچنین میزان بودجه مصوب شهرداری در حوزه هزینه های جاری را ۳۹ درصد و معادل 2 هزار  و ۳۶۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان است و بودجه عمرانی با احتساب اوراق مشارکت سه هزار و ۷۳۷ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان

تعیین شده است.

وی اظهار داشت :  این مصوبه برای تایید و سپس ابلاغ به شهرداری کرج، به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال خواهد شد.

به گفته رییس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج، در لایحه پیشنهادی شهرداری بودجه عمرانی ۵۳ درصد و جاری ۴۷ درصد تعیین شده بود که این امر در کمیسیون تلفیق به صورت ۶۱ درصد عمرانی و ۳۹ درصد جاری، اصلاح شد.

سخنگوی شورای شهر، سهم عمده هزینه های جاری شهرداری کرج به میزان ۳۵ درصد را شامل حقوق و مزایای پرسنل عنوان کرد.

این عضو شورا  اتخاذ تصمیماتی در خصوص ایجاد انضباط مالی در مراحل تصویب بودجه را نیز مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: انتقال کلیه ردیف ها و اعتبارات جبران خدمات مستمر از عمرانی به جاری، تبدیل وضعیت جعمی از کارکنان ایثارگر، اقدام شهرداری به جایگزینی آزمون برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و رعایت عدالت بین کارکنان شهرداری بخشی از این تصمیمات بود.

قاسم‌پور، به اختصاص ردیف هایی از بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برای تکمیل قطار شهری کرج، اجرای بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، آسفالت معابر، احداث ۱۰ زمین ورزشی و سرویس بهداشتی و ساخت ۳۰ پارک محله ای اشاره کردو افزود: در بخش فرهنگی بودجه مصوب نیز برای تکمیل مصلی در 2 نقطه کرج و مهرشهر مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، تکمیل باغ موزه دفاع مقدس به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، ساخت 2 پلاتوی نمایش به مبلغ پنج میلیارد تومان و شروع عملیات اجرای تئاتر شهر مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی  تاکید کرد: در بودجه جاری ۲۵ ردیف کاهش داشته و ۱۷ درصد افزایش داشته است؛ این در حالی است که تمامی ردیف های بودجه عمرانی افزایشی بوده و نسبت به بودجه پیشنهادی با ۹۷ میلیارد افزایش روبرو بوده است.

این مسوول با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج در ۲۷ جلسه و طی جلسات مستمر و بسیار فشرده مصوب شد، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته گاهی تصویب بودجه شهرداری کرج تا اواخر اسفندماه یا حتی ماه های نخست سال بعد طول می کشید که این امر امسال و با همکاری یکایک اعضای  شورای شهر و همکاران شهرداری و شورا، در وقت مناسب بررسی و مصوب شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …