یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

هیئات مذهبی فردیس دستورالعمل های بهداشتی را در ماه محرم رعایت کنند

دکتر محمدرضا ترابی شامگاه یکشنبه در همایش ائمه جماعات ،هیات امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج فردیس در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، افزود: شست و شوی دست و زدن ماسک از ویروس کرونا پیشگیری می کند  ویروس کرونا از طریق تنفس بیشتر به فرد منتقل می شود.

وی ادامه داد: نگوییم که اشکال ندارد واکسن زدم و علائم ندارم واکسن جلوی گرفتن کرونا را نمی گیرد امنیت بدن را بالا می برد احتمال گرفتن کرونا را پایین می آوردکسی که واکسن نزده ممکن است ۱۰۰ درصد بگیرد .

وی با بیان اینکه کسانی که برای عزاداری امام حسین (ع) به هیات می روند دستور العمل ها رعایت کنند به سازمان تبلیغات اسلامی دستور العمل هایی داده شده هیئاتی که مراجعه می کنند حتما رعایت کنند اینکه بخواهیم در این شب ها ثوابی ببریم باعث شویم که یک نفر بیمار شود.

ترابی گفت: در کلیپ ها دسته هایی دیده می شود که افراد به هم چسبیده اند خواهش می کنم فاصله های اجتماعی رعایت شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: محل هیئات مذهبی ضدعفونی شود در ماه محرم و صفر برای ما سال و روز نیست این یک برنامه زندگی است که همه باید یاد بگیرند امام حسین (ع) الگو است  در این راستا باید شعائر دینی را رعایت کنیم شعور و شور حسینی رعایت کنیم.

ترابی افزود: افراد سالخورده و سالمند در مجلس حضور پیدا نکنند در منزل از طریق تلویزیون می توان عزاداری کرد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مسایل بهداشتی و حفاظت فردی  رعایت نمی شود ویروس کرونا دلتا پلاس به سرعت منتقل می شود که میزان مرگ و میر بالا است  وقتی در استان البرز ۳۰۰ یا ۴۰۰ تا تخت پر می شد می گفتیم که خیلی است الان به دو یا سه برابر رسیده است پس باید مراقب باشیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: ممکن است سوژه های جدید در راه باشند که بدتر از این ویروس کرونا باشد بیشتر تلفات دهد قبلا در سن ۱۴ ،۱۸ سال تلفات نداشتیم ولی الان این تلفات است.

ترابی افزود: برای کسانی که پیامک برای زدن واکسن ارسال نشده است به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند تجمع  سبب ایجاد کرونا می شود.

شهرستان فردیس با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …