یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

تصویب ۱۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا درالبرز

اعتبار تصویبی شورای اسلامی شهر کرج برای راه اندازی تخت های بیمارستانی و مقابله با کرونا به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان البرز واریز می شود.

این اعتبار برای خریداری تجهیزات درمانی و راه اندازی حداقل۳۵۰ تخت بیمارستانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار می گیرد.
در نشست شورای اسلامی شهر کرج  اعلام شد که شهرداری کرج از آغاز شیوع ویروس کرونا  تاکنون در بحث ضدعفونی کردن اماکن عمومی، تعامل با نهادهای مربوطه به ویژه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، اطلاع رسانی و آموزش، کمک به خریداری تجهیزات درمانی برای بستری و درمان بیماران کرونایی و سایر فعالیت های مشابه اقدامات خوبی داشته که به پشتوانه مصوبات شورای اسلامی شهر بوده و امروز نیز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در ادامه آن تخصیص یافت.

گزینه های نهایی سمت شهردار کرج هفته آینده برنامه ارائه می دهند
رییس شورای اسلامی شهر کرج  در این شنست گفت: هفته آینده هفت گزینه نهایی تصدی سمت شهردار کرج بر اساس حروف الفبا با حضور در جلسات فوق العاده و رسمی در حضور اصحاب رسانه نسبت به ارائه برنامه اقدام می نمایند.
جواد چپردار  اظهار داشت:  با توجه به تعطیلات کرونایی هفته جاری،  این گزینه ها  بر اساس حروف الفبا  در جلسات رسمی  شورا برای ارائه برنامه و تشریح رزومه حضور پیدا خواهند کرد و روند انتخاب شهردار در فضایی شفاف و علنی صورت می پذیرد.
وی افزود: پس از ارائه برنامه توسط نامزدهای تصدی سمت شهردار کرج، اعضای شورای شهر  تصمیم قطعی  را برای انتخاب گزینه نهایی می گیرند که شهردار منتخب جهت اعلام نظر و طی مراحل صدور حکم به وزارت کشور معرفی خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به کمک ۱۰ میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی جهت خریداری تجهیزات پزشکی و کمک به درمان بیماران کرونایی، عنوان کرد: پرستاران و پزشکان در صف اول مجاهدت و دفاع از سلامتی مردم عزیز کشورمان هستند و به نمایندگی از اعضاء شورای اسلامی شهر دستِ یکایک این خادمین دلسوز را بوسه نمادین می زنم.

دوره ششم شورای شهر کرج به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند 
نایب رییس شوری اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری باید به صورت یکپارچه به سمت مدیریت یکپارچه گام بردارد که البته شورای ششم از هیچ کوشش و کمکی در این زمینه دریغ نمی کند.
علیرضا رحیمی  طی تذکر پیش از دستور در ابتدای چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: نظر به مکاتبه شماره ۱۶۵۰۰ مورخ ۱۵/۴/۱۴۰۰ در خصوص تحویل و تحول شهرداریها در پایان دوره پنجم به دوره ششم شوراها،  شهرداران سابق موظف به تهیه گزارش از وضع موجود بر اساس بندهای دهگانهه به سرپرست جدید و شورای اسلامی شهر دوره ششم می باشند.
نایب رییس شوری اسلامی شهر کرج تصریح کرد: درخواست می شود دستور فرمایند بخشنامه فوق الذکر ظرف ۷ روز کاری تهیه و مستنداً ارائه شود و ضرورتاً در صحن قرائت تا شهرداری اقدام نماید.
کارکنان شهرداری می توانند برای شهرداری ارزش افزوده داشته باشند
 خزانه دار و رییس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای اسلامی شهر کرج گفت: کارکنان و نیروهای شهرداری بزرگترین سرمایه هستند و می توانند برای شهرداری ارزش افزوده داشته باشند.
فاطمه منعمی در نطق پیش از دستور چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به موضوع جمع آوری زباله ها و نخاله ها در شهر کرج به خصوص در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و اظهارداشت: متاسفانه با بازدیدهایی که از مناطق مختلف شهر کرج داشتم بزرگترین معضل مردم و اتفاقاً مهمترین مسئله آنان عدم جمع آوری زباله ها در مناطق آنان است متاسفانه این موضوع در این شرایط که بیماری کرونا همه شهرها کشور و کل جهان را درگیر خودش کرده مورد بی توجهی قرار گرفته است و خود باعث بروز مشکلاتی در زمینه بهداشتی و سلامت مردم شده است.
وی تصریح کرد: جمع آوری سطل های زباله از جلوی درب منازل بدون برنامه مردم را کلافه کرده و بعد از گذشت ۴۰ و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی نباید بدیهی ترین مشکلات مردم حل نشده باقی بماند، وجود حیوانات موذی و سگ های ولگرد و موش ها از معضلاتی است که معاونت خدمات شهر باید بیش از پیش نسبت به حل معضل آنها اهتمام ورزد بنابراین از سرپرست محترم شهرداری کرج و معاونت محترم خدمات شهر انتظار می رود که از زیر مجموعه های خود بخواهند که با نگاهی عدالت محور نسبت به انجام امکانات و یا تسریع در انججام آن به بیشت مناطق کم برخوردار اهتمام ویژه داشته باشند.
رییس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری ازسخنانش افزود: مدیریت منابع انسانی موضوعی است که کمتر به آن توجهه می شود که البته جای تأسف دارد در حالی که همه ما به این موضوع واقف هستیم که نیروی انسانی احزابی زنده و پویای هر کسب و کاری هستند و سلامت و عملکرد درست تک به تک افراد تأثیر مستقیم بر روی نتایج کل کسب و کار دارد .
منعمی با بیان اینکه کارکنان و نیروهای شهرداری بزرگترین سرمایه هستند، تاکید کرد: نیروهای شهرداری می توانند برای شهرداری ارزش افزوده داشته باشند بنابراین یکی از راه ها که به نظر مهمترین راه هم هست توجه و اهمیت به مدیریت منابع انسانی است متاسفانه در شهرداری کرج از وظیفه مدیریت منابع انسانی که شامل استخدام، انتصابات، ارتقاء شغلی، ارزیابی عملکرد، انگیزش و…، رضایت شغلی، رهبری، فرهنگ سازمانی، امنیت شغلی، توانمند سازی سرمایه انسانی می توان گفت همکاران خوب ما در شهرداری کرج و در حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه انسانی به برخی از موضوعات توجه منطقی و به برخی کاملاً بی توجه هستند.
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: باید بپذیریم که برای افزایش میزان اثربخشی کارایی و بهره وری سازمان می بایست نوع نگاه متاسفانه به مدیریت منابع انسانی تغییر کند و نظام مسائل در این حوزه احصاء و به رفع مسائل و مشکلات در این زمینه پرداخت و بنده به عنوان یک وظیفه این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.

مبارزه با فساد باید سیستماتیک باشد
رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: قبول دارم که فساد در شهرداری به صورت سیستماتیک نیست یعنی اجزاء در شهرداری هدف مشترکی برای تولید فساد ندارند اما مبارزه با فساد باید سیستماتیک باشد.
محمد اسدیان در نطق پیش از دستور چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تمام آزادگان جهان و ملت شریف کرج و همکاران گرامی و اصحاب رسانه اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای مدافع حرم از جمله شهید عین الله مصطفایی که پیکر مطهر این شهید بزرگوار بعد از ۶ سال فردا تشییع خواهد شد را تسلیت عرض نموده و یاد و خاطره سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را گرامی میداریم.
رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: حمایت از اقدامات انقلابی و جهادی سرپرست شهرداری و لزوم توجه به ویژه معماری سازمانی ضمن تقدیر و تشکر از رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری کرج  نکته ای اینجا نیاز است یاد آوری کنم موضوع نگاه و رویکرد اکو سیستمی به زیست بوم فرهنگی، در شهرداری کرج است نگاهی که در آن اتاق فکری برای راهبری فرهنگی به صورت کلان تشکیل شده است و در آن طراحی صورت میگیرد لذا نباید در حوزه اجراء نقش این اتاق فکر راهبری فرهنگی در اجراء کم رنگ دیده شود گاها یک جمله بدون هدف می تواند یک ملت را فلج مغزی کند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: مسائله بعدی این است که سرپرست شهرداری پروژه معماری سازمانی شهرداری کرج را که به عنوان یک سازمان «خدمت محور» است از دست اندرکاران خود بخواهد که به صورت زمانبندی شده پیش ببرند و موانع را از سر راه این پروژه بردارند چرا که من قبول دارم که فساد در شهرداری کلانشهر کرج به صورت سیستماتیک نیست یعنی تمامی اجزا در شهرداری کلانشهر کرج هدف مشترکی برای تولید فساد ندارند اما مبارزه با فساد باید سیستماتیک باشد.
اسدیان به لزوم تحول در مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی کرج اشاره کرد و گفت: در حال بازسازی و معماری مجدد این مرکز طبق قانون ماموریتهای مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی در سه محور شامل تحول در رویکردهای مرکز، تحول در ساختار و نظامات مرکز و تحول در فرآیندها و ماتریس تعاملات مرکز هستیم.
وی یادآورشد: در این مدت مطالعه تطبیقی ساختار سازمانی و کارکردی مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای کلانشهر کرج با مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای کلانشهرهای اصفهان، مشهد و تبریزانجام شده و مسائل اولویت دار حوزه مدیریت شهری و تخصیص این مسائل به کمیسیونهای شورای شهراستخراج شده است.

نماینده ولی فقیه در البرز نکات شایسته ای در باب موضوع شوراها متذکر شدند

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه جمعه گذشته نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج  نکاتی را در باب موضوع شوراها بسیار به جا و شایسته اشاره داشتند، گفت: بر خود واجب می دانم از دقت نظر و توصیه‌های عالمانه شان تقدیر و تشکر کنم.
 مریم قهرمانی صارم در نطق پیش از دستور چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت:  چند کلید واژه در بیانات حضرت آیت الله حسینی همدانی وجود دارد که یادآوری آنها برای همه اعضای محترم واجب است اینکه ایشان گفتند: «سالم حرکت کنید، لابی گری و سهم خواهی سم مهلک عملکرد شما است که رگه‌هایش در همین روزها دارد دیده می شود.» این چند جمله کوتاه اما پر معنا می بایست مورد توجه در تمامی شئونات شورای اسلامی شهر باشد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: رسانه و افکار عمومی انتظار به جایی از ما دارند که تصمیم ها بر مدار شفافیت باشد و شجاعانه هر عضو شورا بدون ملاحظه و مصلحت اندیشی و پنهان کاری اعلام نظر نماید تا نمایندگان افکار عمومی تک تک ما را در ترازوی سنجش قرار دهند و انطباق شعارها و رفتارمان در عمل میسر باشد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: پیشنهاد می کنم هر یک از اعضای یک کاندیدا را به صورت علنی برای تصدی شهرداری کرج معرفی نماید و دلایل معرفی کاندیدای مطرح شده را در چند دقیقه برای سایر اعضاء و اصحاب رسانه تشریح کند و از میان افراد معرفی شده به صورت علنی و شفاف رأی گیری صورت پذیرد و هر عضو شورا به پنج کاندیدا رای دهد و پنج کاندیدایی که بالاترین رأی را آوردند به جهت ارائه برنامه‌های خود به صحن شورا دعوت شوند، طی یک یا دو روز به صورت تمام وقت جلسات ارائه برنامه‌ها و نظرات برگزار گردد و در روز سوم رأی گیری البته به صورت علنی و شفاف و نه مخفی برای انتخاب نهایی صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: از ریاست شورا درخواست دارم این پیشنهاد تحت عنوان «طرح شفافیت انتخاب شهردار» به رأی بگذارند و خواهشی که از همکاران گرامی دارم از حضور در هر جلسه‌ای با موضوع انتخاب شهردار به صورت غیر رسمی و غیر از صحن شورای اسلامی شهر پرهیز کنند تا خدای ناکرده شائبه‌ای رخ ندهد.

انتخاب شهرداری در فضای شفاف انجام می شود
سخنگو و عضو هیات  رئیسه شورای اسلامی شهر کرج گفت: احصاء فرایند انتخاب شهردار محصولِ کار کارشناسی است و  تاکید می کنم که این مهم در فضایی شفاف و شیشه ای صورت می پذیرد.
علی قاسم پور  اظهار داشت: امروز شورا دو لایحه دو فوریتی را مصوب کرد که مهمترین آنها مربوط به کمک صد میلیارد ریالی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز جهت خریداری تجهیزات پزشکی و کمک به پروسه درمان بیماران کرونایی می شود که نحوه تخصیص و نظارت بر حُسن هزینه کرد اعتبار نیز پیش بینی شده است.
 وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ناظرین شورای اسلامی شهر در سازمانها و مناطق تابعه شهرداری کرج، اسامی آنها را جهت اطلاع رسانی توسط رسانه ها اعلام کرد. قاسم پور همچنین صحن شورای شهر را محل مباحثه و تبادل دیدگاه های موافق و مخالف دانست و گفت که در نهایت دموکراسی و نظر اکثریت پیروزِ میدان است.
این مسوول با بیان اینکه برگزاری جلسات مشورتی بین اعضاء شورا امری طبیعی است و نباید از آن تفسیرِ جلسه غیرعلنی را داشت، اظهار داشت: تعریف جلسه غیرعلنی در قانون و آیین نامه داخلی شوراها مشخص است و شورای شهر کرج تاکنون جلسه غیرعلنی نداشته اما جلسات مشورتی داریم و کماکان برای حفظ فضای وحدت و اتخاذ تدابیر مناسب برای اداره شهر خواهیم داشت.
قاسم پور با تاکید بر اینکه روند انتخاب شهردار کرج و پروسه و فرایندهای آن کاملاً شفاف بوده و برای آن زمان و انرژی کارشناسی صرف شده است، خاطر نشان کرد: هفت گزینه نهایی اعلام شده  از حضورِ خود در لیست نامزدها مطلع هستند ثانیاً هفته آینده در جلسات رسمی و در حضور اصحاب رسانه برای ارائه برنامه حضور پیدا می کنند و چیزی برای پنهان کاری نداریم اما اینکه از همه نامزدهای تصدی این سمت بدون بررسی قبلی و تطبیق شرایط قانونی دعوت می شد، اساساً با منطق همخوانی ندارد.

حدود نیمی از بودجه سالانه شهرداری کرج صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود
رییس  کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر کرج گفت: حدود نیمی از بودجه سالانه شهرداری صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مدیریت شهری می شود که شهروندان در این خصوص رضایتی ندارند.
عمار ایزدیار عصر امروز یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ طی نطق پیش از دستور در ابتدای چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم و شهروندان همچون عید قربان و برخی مناسبت های مذهبی نیاز به خریداری دام زنده جهت نذورات خود دارند لذا معاونت خدمات شهری سریعاً نسبت به پیش بینی مکان های مناسب با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام نماید.
وی افزود: دیگر نکته ای که  هم در خصوص آن تذکر داده شد، ضرورت اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری کرج و لحاظ اولویت های دوره کنونی شورای اسلامی شهر در تباصر، ردیف ها و سرفصل های بودجه می باشد که در همین ارتباط کمیسیون برنامه و بودجه نیز آمادگی خود را اعلام کرده و انتظار داریم سریعاً جلسات مربوط برگزار و تغییرات لازم اعمال و سپس تصویب گردد.
این مسوول اظهار کرد: همانطور که استحضار دارید تعدادی از نیروهای شرکتی شهرداری کرج در آستانه تبدیل وضعیت هستند که طبق یک برنامه منسجم به زوی عملیاتی می شود و در همین راستا ظرفیتی برای شرکت های تامین نیرو طرف قرارداد با شهرداری جهت جذب نیروی جدید ایجاد می شود که انتظار داریم مراقبت و نظارت لازم در این خصوص صورت پذیرد.
ایزدیار با تاکید بر اینکه ماهانه ۱۳۰ میلیارد و سالانه حدود ۲ هزار میلیارد تومان از منابع مالی شهرداری کرج صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنانِ مدیریت شهری می شود که ضرورت ساماندهی جدی منابع انسانی را یادآور می شود، اذعان داشت: آیا مردمِ شهر راضی به پرداخت این میزان از بودجه شهر برای پرداخت حقوق پرسنل هستند؟ ما نیازمند انقلاب جدی برای ساماندهی منابع انسانی شهرداری هستیم و نباید اجازه دهیم که بدنه اداری و انسانی شهرداری بیشتر از وضع موجود آن شود.
وی در بحث امکاناتی که مدیریت شهری کرج برای کمک به مهار کرونا تخصیص می دهد نیز گفت: چنانچه شهرداری فضای مستقلی را به این امر اختصاص دهد و امکانات خریداری شده را در آنجا نگهداری نماید، قطعاً در صورت وقوع هرگونه بحران و بلایای طبیعی نیز می تواند جهت امدادرسانی و خدمات رسانی به شهروندان و آسیب دیدگان مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …