شنبه , 22 اردیبهشت 1403

زنگ ایثار و مقاومت در مدارس البرز نواخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز دراین زمینه به ایرنا گفت: امروز زنگ ایثار و مقاومت و قرائت متن پیام مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان بنیاد شهید ومیثاق‌نامه دانش‌آموزی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با مشارکت وهمکاری بنیاد شهید استان وتشکل‌های دانش‌آموزی به اجرا درآمد.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت درمدارس سراسر کشور از سوی اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی به استان‌ها ابلاغ شد،افزود: نواختن این زنگ درهفته بزرگداشت دفاع مقدس وهفته اول بهار تعلیم و تربیت، شور و شعف خاصی دربین دانش آموزان ایجاد می کند.

وی بیان داشت: این برنامه در واقع یادآوری سال‌های حماسه و ایثار و دفاع مقدس را با مهر و دانش پیوند می‌زند.

وی هدف از نواختن این زنگ در مدارس کشور را پیوند علم و دانش با اعتقاد به تمامیت و استقلال کشورمان و ارج نهادن به شهدای والامقام، ایثارگران،خانواده معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد.

قاسمی تصریح کرد: اجرای این برنامه های فرهنگی موجب می شود تا آینده‌سازان این کشور در ذهن و ضمیر خود برای همیشه روحیه وفاداری به کشور و مقاومت در برابر بدخواهان را به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: موضوع نقش وجایگاه دفاع مقدس و چهار دهه مقاومت در رشد و بالندگی انقلاب اسلامی نقشی بی‌بدیل داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: این رویداد تاریخی و ملی به‌عنوان تجربه‌ای بی‌نظیر و میراثی گران‌بها برای تقویت روحیه خودباوری و امید نسبت به آینده در جوانان و نوجوانان مورد تاکید قرارگرفته است.

وی تاکید کرد: اجرای این برنامه در ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت درمیان دانش آموزان و فرهنگیان، صیانت از میراث ارزشمند شهدای و الامقام، ایثارگران وگرامیداشت چهل و یکمین سالروز نکوداشت هفته دفاع مقدس و زمینه سازی برای مشارکت فعالانه دانش آموزان کشوردر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

نواختن زنگ ایثار و مقاومت درمدارس کشور همزمان در بستر شبکه شاد کانال معاونت پرورشی و فرهنگی برای دانش آموزان پخش شد.

ایران اسلامی ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است.

استان البرز ۳۷۴ دانش آموز شهید دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …